۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۳۸۹۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

بدون مهندسی فرهنگی نمی توانیم با توطئه های فرهنگی غرب مقابله کنیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مهندسی فرهنگی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: بدون مهندسی فرهنگی نمی توانیم با توطئه های فرهنگی غرب مقابله کنیم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در مراسم معارفه رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد چالوس، مهندسی فرهنگی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: بدون مهندسی فرهنگی نمی توانیم با توطئه های فرهنگی غرب مقابله کنیم.

وی با مهم ارزیابی کردن خدمت در عرصه ی فرهنگی کشور، گفت: داشتن بصیرت در این عرصه بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن برای تضعیف نظام اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با بهره گیری از ابزار فرهنگی به جنگ ما آمده اند و تلاش می کنند تا با ورود تهاجم فرهنگی جوانان ایران اسلامی را بی هویت کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی نگاه دقیق و کارشناسی به مقوله فرهنگ را امری ضروری دانست و تصریح کرد: استان مازندران نیز به دلیل گردشگر پذیر بودن بیشتر در خطر خرده فرهنگ ها قرار دارد که باید در این خصوص نیز توجه بیشتری شود و اعتبارات در این حوزه متناسب با شرایط مسافر خیز بودن آن تخصصی داده شود.

وی با بیان این که شهرهای غربی استان مازندران به عنوان مناطق مهم استان محسوب می شوند، بیان داشت: با توجه به این‌که خیل عظیم مسافر در طول سال به این مناطق سفر می کنند؛ گسترش فعالیت های فرهنگی در این مناطق الزامی است.

امام جمعه چالوس نیز در ادامه این جلسه با مهم ارزیابی کردن مقوله فرهنگ در جامعه اسلامی گفت: جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاهی ارزنده در کشور است و همه باید برای اعتلای بیش از پیش این جایگاه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس با اشاره تهجام فرهنگی غرب، گسترش فعالیت های دینی و فرهنگی در مناطق مختلف کشور وبه ویژه مازندران را ضروری دانست.

رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز در ادامه این جلسه  با بیان این‌که دشمن در تلاش است تا با ایجاد فضای نامطلوب و نامطبوع فرهنگی به کشور ضربه وارد کند، گفت: همه ی متولیان فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب در جهت خنثی سازی توطئه های دشمن گام بردارند.

رییس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس نیز در ادامه با اشاره به این‌که چالوس به تعبیر مقام معظم رهبری قدمگاه 21 هزار شهید شمال کشور است و باید در زمینه فرهنگی تلاش بیشتری برای آن صورت گیرد، گفت:  چالوس با توجه به این‌که دروازه سه استان به حساب می‌آید نیاز به مجتمع فرهنگی و هنری دارد و این امر جزو حداقل‌ها است./950/پ202/ص
ارسال نظرات