۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۳۹۲۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برنامه ریزی غلط فرهنگی در ماه رمضان این فرصت گرانبها را از مردم می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه یک پیکر واحد است، گفت: در ماه رمضان به امور محرومان رسیدگی و فرهنگ «ما بودن» را زنده کنیم.
آيت الله حسن ممدوحي


آیت الله ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تاکید بر بهره گیری معنوی از ماه رمضان، گفت: هر عبادتی در ماه رمضان دارای ضریب بالاتری از فضیلت است و در نگاه فرهنگ دینی ما صدقه دادن، یاری رساندن به مستضعفان و اطعام دارای ارزش زیادی است که ثوابش در ماه رمضان مضاعف است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: هر فرد در جامعه یک تشکل واحد است که نمی تواند به دیگران بی اعتنا باشد و بر دور خود حصار بکشد، بلکه باید به امور دیگران اهتمام داشته باشد.

وی بیان داشت: باید در گرفتاری ها و سختی ها، مدد کار دیگر افراد جامعه باشیم و فرهنگ «ما بودن» را زنده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماه رمضان ماه قرآن است و خواندن قرآن در آن چند برابر ماه های دیگر است که سزاوار است مومنین با قرائت قرآن و توجه به معانی آن، توشه معنوی مناسب را برگیرند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: وقتی انسان آیات قرآن را با دقت مطالعه کند و در آن تدبر و تعمق می کند، ایمانش قوی و صفات اخلاقی در او شکل می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ماه رمضان ماه مسجد است و در فضایی که تهاجم فرهنگی سایه شوم خود را بر جوانان ما گسترده است، باید با برنامه ریزی مناسب، استفاده حداکثری از این فرصت کنیم.

وی با انتقاد شدید از برخی برنامه های فرهنگی که در ماه رمضان اجرا می شود، گفت: ترویج موسیقی در ماه خداوند و سوق دادن جوانان به این مسیر بسیار غلط است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه در ماه رمضان مردم باید به یادگیری معارف دینی تشویق شوند، گفت: متاسفانه سریال های مسلسل وار شبکه های سیما باعث شده تا مردم در خانه ها نشسته و مساجد خلوت شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: این نوع برنامه ریزی غلط و غربی است و نباید کاری کرد که مسیر طبیعی ماه رمضان که مردم به سمت مجالس قرآنی و موعظه گرایش دارند، منحرف شود.

وی گفت: شبیخون فرهنگی دشمن را باید دید و دانست که آموزش تعالیم قرآنی و انس با مجالس معنوی است که می تواند ما را در مقابل دشمن تقویت سازد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ما باید در جامعه نشاط الهی را ترویج کنیم که نشاط ظاهری را هم به دنبال دارد. /909/ت302/ع


ارسال نظرات