۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۴۰۹۶
امام جمعه نکا:

مبلغان در ماه رمضان از مساجد برای تعمیق باورهای دینی در جوانان بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا مساجد را بهترین پایگاه برای ترویج احکام الهی و تقویت همبستگی دانست و گفت: مبلغان باید در ماه مبارک رمضان از مساجد برای تعمیق باورهای دینی در جوانان بهره گیرند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا و مسؤول هيأت نظارت و بازرسي برانتخابات مازندران
حجت‌الاسلام محمد‌باقر محمدی ‌لایینی، امام جمعه شهرستان نکا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ماه رمضان را فرصتی مناسب برای مبلغان و روحانیان در تبیین مشکلاتی چون اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی که دامنگیر جوانان جامعه شده‌ است، دانست و گفت: مبلغان در منابر ماه مبارک رمضان، فرصت مقتنمی برای بازگویی احکام الهی و اطلاع‌رسانی دینی دارند.

وی مساجد را بهترین پایگاه برای ترویج احکام الهی و تقویت همبستگی دانست و گفت: مبلغان باید در ماه مبارک رمضان از مساجد برای تعمیق باورهای دینی در جوانان بهره گیرند.

امام جمعه نکا با اشاره به این‌که روزه‌داری سبب افزایش سلامت و عمر انسان می‌شود، تصریح کرد: روزه‌داری باعث درمان بیماری روح و بدن و حصول تقوای قلب می‌شود.

حجت الاسلام محمدی‌‌لایینی با تأکید بر حفظ حرمت و قداست ماه رمضان افزود: رواج روزه‌خواری در اماکن عمومی در جمهوری اسلامی ایران و جوامع مسلمان به هر دلیلی اشتباه بوده و مسؤولان امر باید با این مسأله به شدت برخورد کنند.

وی با بیان این که انسان باید در ماه رمضان همه اعمالش در راستای رضای خداوند بوده و اگر قادر به روزه گرفتن نیست آداب روزه‌داری را رعایت کند، تصریح کرد: نباید با روزه‌خواری علنی حرمت ماه مبارک رمضان را شکست.

امام جمعه نکا ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و ادامه داد: نباید بگذاریم روزها و شب‌های پر فضیلت ماه مبارک رمضان به آسانی و بدون کسب توشه‌ای به پایان برسد.

وی در پایان بهترین زاد و توشه راه برای قیامت را تقوا دانست و افزود: انسان تنها با عمل صالح و تقوای الهی می‌تواند ره توشه‌ای مناسب برای آخرت خود مهیا کند./950/پ202/س
ارسال نظرات