۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۴۱۶۰
امام جمعه بابل:

میانگین کتابخوانی در کشور رضایت بخش نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام گفت: اسلام با تأکید بر مطالعه‌، مهم‌ترین رسالت و سیاست فرهنگی خود را معطوف این مسأله ‌کرده است.
كتاب، كتابخواني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دربابل، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، روز گذشته در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام گفت: اسلام با تأکید بر مطالعه افراد مهم‌ترین رسالت و سیاست فرهنگی خود را معطوف این مسأله کرده است.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی درسطوح مختلف جامعه افزود: متأسفانه در حال حاضر میانگین مطالعه در کشور رضایت بخش نیست و باید برای رفع این مسأله تدبیری اندیشیده شود.

امام جمعه بابل جامعه ایران اسلامی را یک جامعه جوان و پرتحرک توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به عزم جوانان ایران اسلامی برای جهش علمی در حوزه های مختلف افزایش میانگین ساعت مطالعه در کشور ضروری است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه یکی از عوامل نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه را گسترش فضای کتابخانه‌ای دانست و تصریح کرد: متولیان این عرصه باید با تجهیز و توسعه کتابخانه در مناطق مختلف در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی گام بردارند.

امام جمعه بابل گسترش فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های روستایی نیز باید در دستور کار مدیران فرهنگی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به این که خوشبختانه در دو سه سال اخیر تحرک بسیار خوبی در گسترش فضای کتابخانه‌ای کشور و استان مازندران صورت گرفته است، بیان داشت: با توجه به عقب ماندگی‌های این بخش باید تلاش بیشتری در این عرصه صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در ادامه این دیدار فقدان کتابخانه استاندارد در شهرهای مازندران را خلأ مطالعاتی و پژوهشی برای محققان و دانش‌پژوهشان این استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر استان مازندران دارای یک کتابخانه استاندارد با ضعف منابع کتابخانه‌ای است و در صورت احداث شصت کتابخانه استاندارد، 132 هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای مازندران افزوده خواهد شد که اعتبار مورد نیاز این کتابخانه‌ها با فهرست بهای امسال بدون تجهیزات ‌66 میلیارد تومان است./950/پ202/س
ارسال نظرات