۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۸۴۲۷۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مذاکره با آمریکا در سایه تهدید ممکن نیست / استکبار جهانی رو به افول است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، مذاکره با آمریکا را به صلاح جمهوری اسلامی و ملت ایران ندانست و با اشاره به تهدیدات این کشور علیه ایران گفت: اگر روزی آمریکا بخواهد تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی عملی کند، میدان مقابله ملت ایران منحصر به منطقه ما نخواهد بود.
1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران و مسؤولان نظام با رهبر فرزانه انقلاب و ایراد بیانات مهمی از سوی رهبر انقلاب ابراز داشت: حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان دیده بان هوشیار و بیدار نظامی اسلامی در این دیدار مطالب بسیار مهمی را در خصوص نیازهای معنوی مسؤولان و همچنین مسائل داخلی و بین المللی ارائه کرده اند.

وی بیان داشت: ایجاد وحدت، گسترش عدالت، فروبردن خشم، فرونشاندن آتش هایی که در جامعه وجود دارد و هشدار نسبت به نقشه های دشمنان، از جمله محورهای مهم فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار بود و ضروری است همه به این نکات توجه کنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی نظامی اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک سیاست اصولی نظام، مجددا به جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: البته این موضوع به این معنا نیست که هر فردی را به هر بهانه به این عنوان فرا بخوانیم؛ جذب حداکثری معیارها و ارزش هایی دارد، اینکه سفره ای پهن کنیم و هر کسی را جذب کنیم مورد پسند نیست.

آیت الله حسینی بوشهری، با اشاره به فرازهای دیگری از بیانات مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار گفتند مخالفت ما با جبهه مقابل جمهوری اسلامی مخالفتی اصولی است، زیرا آنها حذف نظام را می خواهند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، رژیم اسرائیل و آمریکا و جبهه استکبار جهانی را رو به افول توصیف و تاکید کرد: رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل و همچنین آمریکا عقبه مردمی ندارند و رو به افول هستند و شکست های سالیان گذشته آنها در کشورهای مختلف و همچنین بی نتیجه بودن سیاست های آنها در خاورمیانه، این موضوع را به وضوح نمایان می کند.

وی با بیان اینکه ما اهل مذاکره با آمریکا نیستیم افزود: آمریکایی ها از سویی سخن از مذاکره با جمهوری اسلامی می زنند، اما از سویی دیگر در صدد ایجاد جنگ روانی و خلافکاری در داخل نظام اسلامی هستند.

خطیب جمعه قم، با تاکید بر اینکه آمریکا باید دست از تحریم و تهدید ملت ایران بردارد تصریح کرد: آمریکا باید ژست ابرقدرتی بودن خود را تغییر دهد، آن وقت ما با این کشور مذاکره می کنیم و باید توجه داشت که با چنگ و دندان نشان دادن و در سایه تهدید نمی توان مذاکره کرد.

وی دستیابی به چرخه سوخت صلح آمیز هسته ای را حق مسلم و طبیعی جمهوری اسلامی ایران دانست و در پاسخ به تهدیدات نظامی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند؛ ملت ایران با صراحت و قاطعیت تمام اعلام می کند، اگر روزی آمریکا بخواهد تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران عملی کند، میدان مقابله ملت ایران منحصر به منطقه ما نخواهد بود.

سوخت گیری نیروگاه اتمی بوشهر، نشان دهنده عظمت جمهوری اسلامی است

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، آغاز سوخت گیری نیروگاه اتمی بوشهر را نشانگر عظمت و پیروزی ملت ایران و همچنین تودهنی بزرگی به استکبار جهانی و ابرقدرت های جهانی دانست.

وی با گرامیداشت هفته جهانی مساجد، این اماکن مقدس را محور پیروزی انقلاب اسلامی و پایگاه معرفت و دین دانست و تاکید کرد: توصیه ما به جامعه اسلامی و مسلمانان این است که هیچ گاه از مساجد فاصله نگیرند و اگر نسبت به سرنوشت آینده نگرانیم باید مساجد را آباد کنیم.

جامعه جهانی به داد سیل زدگان پاکستان برسد

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در کشور مسلمان پاکستان، خواستار کمک سریع جامعه جهانی و مسلمانان به مردم مصیبت زده این کشور شد و گفت: در این سیل شمار بسیار زیادی از مردم کشته و بیست میلیون نفر نیز آواره شده اند و وضعیت بسیار اسفباری در این کشور حاکم است، ما از جامعه بین الملل، جوامع اسلامی و دولت تقاضا می کنیم که به کمک مردم مظلوم و مصیبت زده پاکستان برسند و آنها را در این شرایط سخت تنها نگذارند.

امام جمعه قم، با اشاره به اهمیت کار تعلیم و تربیت در نظام اسلامی، خواستار توجه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به این مساله شد و تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید قرآن آموزی را به عنوان اولویت کاری خود قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش پایانی سخنان خود، حضرت خدیجه(س)را اسوه تقوا و فضیلت خواند و گفت: این بانوی بزرگ اسلام در اوج فرهیختگی و سخت ترین شرایط در راه گسترش اسلام متحمل هزینه های زیادی شد و خدمات بسیار زیادی را به اسلام و مسلمانان کرد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات