۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۴۵۵۳

کتاب شهر الله منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ چاپ دوم کتاب «شهر الله فی الکتاب و السنة» پژوهشی جامع درباره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث به زبان عربی منتشر شد.
شهرالله


به گزارش خبرگزاری رسا، چاپ دوم کتاب «شهر الله فی الکتاب و السنة» پژوهشی جامع درباره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث به زبان عربی به همت مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شد.

نویسنده در مقدمه کتاب با اشاره به معانی رمضان، و دیگر نام‌های این ماه، تاریخ روزه‌داری در ادیان و مکاتب دیگر را بررسی کرده و آنگاه معانی ضیافت الهی را با بهره گیری از آیات و روایات، کاویده است.

این اثر، گزارشی است جامع و منظم درباره ویژگی‌ها، فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و روزه‌داری آن، که براساس تعالیم قرآن و احادیث نقل شده از پیامبر(ص) و معصومان(ع) تهیه و تدوین شده است.

کتاب از پنج بخش و فصول متعدد تشکیل یافته است: بخش نخست به ارائه روایاتی پرداخته است که عظمت، ویژگیها و برکات ماه رمضان و نیز چگونگی بهره برداری از برکات این ماه را بازگو میکند؛ بخش دوم با عنوان آمادگی برای میهمانی خدا، مجموعه روایاتی است درباره شناخت این ضیافت و اسباب و دعاهای آمادگی برای این ماه پربرکت به همراه بیان مراتب روزهداری و چگونگی تقویت آثار روزه با اصلاح غذا؛ بخش سوم مجموعه روایاتی است دربارۀ آداب، ادعیه و نوافل مربوط به ماه خدا، آداب مخصوص شبهای ماه رمضان، آداب مخصوص روزهای ماه رمضان و اعمال مخصوص دهه آخر.

بخش چهارم روایاتی را دربرگرفته که به توصیف ویژگی ها، فضایل و آداب شب قدر می پردازد. بخش پنجم شامل روایات مربوط به آداب بیرون آمدن از ضیافت الهی و ماه رمضان است و نویسنده در این بخش به بیان آداب وداع با ماه رمضان و نیز آداب شب و روز عیدفطر با بهره گیری از احادیث، پرداخته است.

علاقه‌مندان برای تهیه آثار منتشر شده مؤسسه علمی ــ فرهنگی دارالحدیث میتوانند به فروشگاه دائمی علوم حدیث واقع در استان قم، میدان شهدا، خیابان معلم، نمایشگاه دائمی علوم حدیث، مراجعه و یا با نشانی اینترنتی
www.hadith.net مکاتبه کنند.

گفتنی است، چاپ دوم کتاب «شهر الله فی الکتاب و السنة» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری با همکاری رسول افقی در سال 1389 به زبان عربی با شمارگان 500 نسخه در قطع وزیری و 628 صفحه و بهای7500 تومان توسط سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد. /920/ن602/ع

ارسال نظرات