۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۸۴۶۰۵
امام جمعه شبستر:

دستاوردهای هسته‌ای حاصل خودباوری ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر با بیان این که دستاوردهای هسته‌ای با غرور ایرانیان گره خورده است، گفت: این پیشرفت‌ها نباید در بازی‌های سیاسی مغفول واقع شود.
فناوري هسته اي


حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفت، به واقعه استقلال صنعت نفت در تاریخ ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت در زمان خود نشأت گرفته از اعتماد به نفس ایرانیان بود و توانست نتایج فرهنگی و اجتماعی مطلوبی را به ایرانیان هدیه کند.

وی گفت: دستیابی به انرژی هسته ای غرور اجتماعی ایرانیان را بار دیگر و در شرایطی مشابه با موضوع نفت سبب شد و این مسأله موضوعی مهم است که نباید در سایه بازی های جناحی مورد خدشه قرار گیرد.

امام جمعه شبستر تأکید کرد: تجربه استعمار جهانی در صد سال اخیر نشان داده که این استکبار یک طبل تو خالی بیش نیست؛ از این رو نباید مرعوب این طبل تو خالی شد و ترسیدن و عقب نشینی در برابر استکبار سبب برداشتن قدم های ذلت بار دیگری خواهد بود که البته پایانی نیز ندارد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در سایه این موفقیت توانست گام‌های بلند دیگر را در زمینه کسب موفقیت های علمی بپیماید چنانچه طی سال های اخیر موج گسترده ای از اختراعات و موفقیت های علمی در میان جوانان را شاهد بوده‌ایم.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به ابعاد موفقیت دانشمندان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای با غرور و هویت ایرانیان گره خورده است؛ از این رو دست برداشتن از این فرایند روبه رشد از سوی هیچ دولت و جناحی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به مواضع رسانه‌های غربی در برابر موفقیت جوانان دانشمند هسته‌ای ایران گفت: دست برداشتن از این موفقیت پشت‌کردن به غرور تمام ایرانیان است.

امام جمعه شبستر در پایان با دفاع از عملکرد دولت در پیگیری امورات داخلی و مسائل جهانی گفت: به نظر می‌رسد‌ اگر مدیران سطوح پایین کشور از افراد قوی و همسو با دولت انتخاب نشوند، بسیاری از تصمیمات کلان منطقه‌ای به درستی اجرا نخواهد شد و دولت در تحقق اهداف بلند مدت خود با مشکل روبه رو خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات