۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۴۶۴۲
حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی:

تبدیل کردن اختلافات به تنازع و تخاصم سم مهلک است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت وحدت مسؤولان، اختلاف سلیقه و نظر مسؤولان را امری طبیعی دانست و تاکید کرد: نکته مهم در این بین، این است که نقاط اختلافی تبدیل به تنازع و تخاصم نشود.
حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي
حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اراک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به سخنان و بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ وحدت مسؤولان نظام، تاکیدات ایشان را حکیمانه و مدبرانه خواند و وحدت مسؤولان را یک فریضه و تکلیف دانست.

وی وحدت را رمز اصلی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی در جنگ و کسب موفقیت های بیشمار ملت ایران در عرصه های مختلف دانست و ابراز داشت: با توجه به نقشه ها و دسیسه های همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، آرمان ها و پیروان امت اسلام در سراسر دنیا، ما هرچه در راستای وحدت داخلی سرمایه گذاری کنیم، نتایج مثبت بیشتری خواهیم گرفت.

امام جمعه اراک، ایجاد تفرقه در بین صفوف ملت و مسؤولان نظام را از جمله دسیسه های دشمنان ذکر و تصریح کرد: دشمنان همواره درصدد تحقق این مساله هستند و تلاش می کنند با تمسک به هر بهانه ای وحدت جامعه اسلامی را خدشه دار نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی دنبال موج سواری هستند و آمریکایی ها و دیگر کشورهای استکباری نیز به دنبال هر فرصتی می گردند تا با استفاده از آب گل آلود ماهی بگیرند و آسیب هایی به نظام اسلامی وارد کنند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص ضرورت وحدت و همدلی مسؤولان اضافه کرد: اختلاف سلیقه و دیدگاه همواره وجود داشته و دارد، اما نکته مهم این است که این اختلاف سلایق نباید منجر به تنازع شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: قرآن کریم و آموزه های دینی اسلام، تنازع را نهی و رد می کنند، اختلاف نظر مسؤولان اگر نظری و کارشناسی باشد، مورد قبول و فاقد اشکال است، اما تبدیل کردن آن به تنازع و تخاصم سم مهلکی است که هیچ عاقلی چنین اجازه ای را نمی دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان مبنی بر اینکه وحدت باید بر مبنای اصول باشد و با هر فردی نمی توان وحدت برقرار کرد اظهار داشت: همانگونه که معظم له تاکید کردند، وحدت باید بر اساس مبانی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی تاکید کرد: کسانی که اصول انقلاب اسلامی، قانون اساسی، امام راحل و مقام معظم رهبری را قبول دارند، همه آنها فرزندان امام، نظام و رهبری هستند و ممکن است درجه ایمان و اخلاص شان متفاوت باشد، اما تا زمانی که در این چارچوب هستند اصل بر عدالت، وفاق و جذب حداکثری و دفع حداقلی است و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در همین راستا است.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند رهبری دو نوع دستور مخفیانه و علنی دارد، این روش برداشت به هیچ وجه درست نیست، همه باید بدور از افراط و تفریط عمل کنند و همواره در چارچوب سخنان و رهنمودهای داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری حرکت نمایند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات