۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۸۴۹۲۳
استاندار مازندران:

تجلیل از تلاش فعالان قرآنی وظیفه مسؤولان فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران گفت: ما باید با استفاده از هنر و جاذبه‌های آن اذهان عمومی مردم را متوجه میراث گرانبهای پیامبر (ص) کنیم.
سيد علي اکبر طاهايي، استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران،  شب  گذشته در همایش فعالان قرآنی استان در ساری شناخت مفاهیم قرآنی را امری ضروری دانست و گفت: همه ما باید در این راستا گام برداریم و این مفاهیم اصیل را در متن زندگی اجتماعی خود به کار گیریم.

وی با تأکید بر ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه افزود: ما باید با استفاده از هنر و جاذبه‌های آن اذهان عمومی مردم را متوجه میراث گرانبهای پیامبر (ص) کنیم؛ چون جایگاه قرآن بسیار رفیع است و قدر قرآن را باید بدانیم و فقط به خواندن قرآن و ترتیل آن بسنده نکنیم.

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و تطهیر درون دانست و تصریح کرد: شرافت رمضان به برکت قرآن است و تلاش فعالان قرآنی در این عرصه باید مورد تقدیر قرار گیرد.

طاهایی با تأکید بر حمایت همه جانبه از فعالان قرآنی استان خواستار اختصاص یک میلیارد ریال از منابع مالی مازندران به موسسات قرآنی شد.

وی با بیان این‌که باید آموزه‌های قرآن را در همه امور زندگی به کار ببندیم، افزود: عظمت قرآن هم این قدر بس است که استکبار نتوانست در برابر تفکر قرآن مقاومت کند و در دنیای فوق مدرن امروزی هرجا بشر به مشکل برمی‌خورد آموزه‌های قرآن راهگشای بشر است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز از وجود 24موسسه قرانی در استان خبر داد و بیان داشت: 21موسسه قرآنی در شرف دریافت مجوز هستند.

تقی مهدی‌پور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان این‌که تمام فعالیت‌های قرآنی استان در قالب اتحادیه قرآنی در استان انجام می‌شودٰ خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تعداد موسسات قرآنی استان به عدد 50 خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 124نفر از فعالان قرآنی استان بیمه شدند، ادامه داد: هم اکنون پرونده 70نفر از فعالان قرآنی در حال بررسی است./950/پ202/س
ارسال نظرات