۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۵۰۴۸

همایش وحدت و همدلی در دزفول برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش وحدت و همدلی با حضور آیت الله موسوی جزایری، در شهرستان دزفول برگزار شد.
آيت الله موسوي جزايري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش وحدت و همدلی شب گذشته با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول و دیگر مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

این همایش در راستای بیان التزام عملی به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت وحدت و همدلی بین مسؤولان اعلام شده است.

پیشرفت کشور نیازمند بکارگیری نیروهای حوزه و دانشگاه است

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در این همایش، اظهار داشت: حوزه علمیه و دانشگاه، مراکز اصلی تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جامعه هستند.

وی، با بیان این که بالاترین و ارزشمندترین و کلید اصلی همه توسعه‌ها را می‌توان توسعه نیروی انسانی نام برد و اقتصاد، کشاورزی و صنعت کشور بر مبنای همین توسعه رشد می‌یابد خاطر نشان کرد: هرچه امت اسلامی بیشتر شود و جمعیت کشور افزایش یابد عزت و افتخار بیشتری برای کشور اسلامی ایران وجود خواهد داشت.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه ابراز داشت: یکی از راه‌های توسعه نیروی انسانی رشد جمعیت و برداشتن کنترل جمعیت است و با این ایده رییس جمهوری مبنی بر برداشتن کنترل جمعیت و توسعه نیروی انسانی موافق هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به جایگاه مهم حوزه علمیه و دانشگاه‌ در تربیت نیروی انسانی خبره یادآور شد و گفت: پیشرفت و توسعه کشور در گرو نیروهای متخصص و ماهری است که در این دو مکان مقدس بزرگ، تربیت و رشد می‌یابند.

امام جمعه اهواز با اشاره به پیشینیه فرهنگی، تاریخی و مذهبی دزفول، نام آن را «‌دارالمؤمنین» خواند و یاد آور شد: شهرستان دزفول از دیرباز جایگاه علم و دانش و معرفت اسلامی بوده و فضلای اسلامی زیادی در این شهر تربیت یافته‌اند.

هر حرکتی که موجب اختلاف شود خلاف شرع است

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی‌دزفولی، امام جمعه دزفول، نیز در این همایش، مستحکم‌ترین محور وحدت و همدلی را ولایت دانست و خاطر نشان کرد: در سایه وحدت است که خداوند مشکلات را حل می‌کند و بهترین محور وحدت در عصر امروز ولایت فقیه می باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، وحدت را کلید مفقوده‌ای توصیف کرد که باید در راستای باز کردن درهای توسعه کشور استفاده شود و گفت: کشور برای رسیدن به جایگاه برتر علمی نیازمند پیشرفت‌های بسیاری است و در این باره تنها باید از وحدت بهره برد.

امام جمعه دزفول، بیان التزام عملی به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت وحدت و همدلی بین مسؤولان را از اهداف اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: باید دستورات رهبری برای وحدت سرلوحه کار همه قرار بگیرد و در این باره وظیفه نخبگان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با بیان این که در سایه اتحاد، همدلی و وفاق در کشور هیچ کس ضرر نخواهد کرد خاطر نشان کرد: اقشار مختلف به ویژه کارگزاران باید همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش برای اتحاد و همدلی فریضه محسوب ‌شود و تعمد در مخالفت با آن خلاف شرع مقدس اسلام است.

این استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که مسؤولان باید این وحدت را رعایت کرده و بدانند از این پس هر نکته، موضع و یا مطلبی که دامن به اختلاف بزند خلاف شرع است ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان اهتمام جدی به منظور عمل به این فریضه مهم از سوی اقشار مختلف صورت پذیرد و تأثیرات مثبت آن در جامعه نمایان شود./945/پ202/س

ارسال نظرات