۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۸۵۶۱۴
سید حسن نصرالله:

روز جهانی قدس هر سال اهمیتی بیش از سال قبل می یابد

حبرگزاری رسا ـ سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مهم خود در روز جهانی قدس با گرامیداشت این روز بزرگ درباره برخی حوادث روز جهان و لبنان به اظهار نظر پرداخت.
سيد حسن نصر الله دبير کل حزب الله لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی مهم خود در روز جهانی قدس با گرامیداشت این روز بزرگ درباره برخی حوادث روز جهان و لبنان به اظهار نظر پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس افزود: روز جهانی قدس هر سال بیش از سال قبل اهمیت می یابد و تکرار هر ساله این مناسبت و پرداختن به موضوع فلسطین، تاباندن نور بر این موضوع و موجب جلب نگاه ها به آن است.

وی با اشاره به طرح سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستیی که این روزها از سوی آمریکا آغاز شده است، آن را به جنینی مرده توصیف کرد، و این مذاکرات را طرحی آمریکایی و صهیونیستی دانست و با اشاره به تجربه مقاومت اسلامی در لبنان، هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی را شکست خورده خواند.

سید حسن نصرالله عقب نشینی نیروهای امریکایی از عراق را یک شکست برای این کشور عنوان کرد و آن را نشانگر نقشه های شکست خورده این کشور در عراق خواند.

دبیر کل حزب الله لبنان با مطرح کردن مساله دادگاه رفیق حریری، هر گونه همکاری با دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان را رد کرد و در عین حال بر آمادگی حزب الله برای همکاری با دادگاه و دستگاه قضایی لبنان برای رسیدگی به این ترور تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از موضع و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به درخواست دولت لبنان برای مسلح کردن ارتش این کشور استقبال کرد و برخی اقدامات امریکا برای جلوگیری از این امر را مورد انتقاد قرار داد.

دبیر کل حزب الله لبنان پیوند و روابط مقاومت و ایران و سوریه را بسیار مثبت دانست و روابط این دو کشور با هم را نیز بسیار مثبت و محکم توصیف کرد و گفت: روابط ایران و سوریه امرور بهتر و محکم تر از هر زمان دیگری است.

سید حسن نصرالله در مورد حوادث داخلی لبنان، درگیری ایجاد شده در یکی از مناطق بیروت را مورد انتقاد قرار داد و آن را بی حاصل دانست و از انعکاس گسترده این حادثه در رسانه ها اظهار تعجب نمود.

وی وجود سلاح در لبنان را مسئله ای قدیمی دانست و از وجود سلاح های گوناگون در بسیاری از خانه های لبنان خبر داد و شیوه برخورد با این مسئله را نادرست خواند.

دبیرکل حزب الله لبنان تمامی طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت: این مسئله باید از مسیر طبیعی خود حل شود و دستگاه قضایی لبنان در حال بررسی این موضوع است.

وی در مورد حقوق مردم فلسطین و پناهندگان فلسطینی در لبنان تاکید کرد: هیچ طرحی که نگاهی همه جانبه به این موضوع نداشته و تمامی زوایا را دارا نباشد، در این خصوص به نتیجه نخواهد رسید.

سید حسن نصرالله در پایان تاکید کرد: مسئله ما و رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت روشن است و مسئله تنها مسئله زمان است و سنت الهی خبر از نابودی این رژیم می دهد. /914/ج
ارسال نظرات