۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۵۹۱۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

صلح با حامیان رژیم صهیونیستی به صلاح کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به سکوت شورای امنیت و جمعیت‌های حقوق بشر در برابر جنایت‌های اسراییل، صلح با آنان را منطقی ندانست و بر افزایش اقتدار نظام و حفظ کشور تأکید کرد.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره سکوت شورای امنیت و جمعیت‌های حقوق بشر در برابر جنایت‌های اسرائیل، صلح با آنان را منطقی ندانست و بر افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و حفظ کشور تأکید کرد.

وی با بیان این‌که فردی در تهران به طور مشکوک کشته می‌شود، حتی معلوم هم نیست چه کسی وی را کشته، اما صدای حقوق بشر بلند است و تمام رسانه‌های دنیا برایش فیلم می‌سازند و مراسم ختم برگزار می‌کنند، افزود: چرا این حامیان حقوق بشر در برابر ظلم اسرائیلی‌ها سکوت کرده‌اند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به توقیف کشتی آزادی و کشته شدن عده زیادی از حامیان واقعی حقوق بشر توسط اسرائیلی‌ها، تصریح کرد: عده زیادی از مردم خوب دنیا که بدون سلاح و در صلح کامل تنها برای رساندن دارو و غذا به مردم بی‌پناه غزه راهی فلسطین شده بودند، توسط اسرائیلی‌ها کشته شدند، اما صدایی از کسی در نیامد و آب از آب تکان نخورد.

وی با بیان این‌که باور نمی‌کردم که شورای امنیت و جمعیت حقوق بشر آنقدر جسور باشند که حتی از اسرائیل حمایت کنند، در حالی که جنایتی بالاتر از جنایت اسرائیلی‌ها نیست، اذعان داشت: با این‌ها نمی‌توان صلح کرد، بلکه باید قوی بود، روی پای خود ایستاد و نظام و کشور را حفظ کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود در بیان اهمیت پرداخت زکات فطره اظهار داشت: همه می‌توانند حساب زکات فطره را براساس گندم پرداخت کنند، چه خوراکشان گندم باشد یا برنج، اما ملاک پرداخت زکات فطره قوت غالب مردم است.

وی با بیان این‌که پرداخت زکات فطره برای افراد نیازمند واجب نیست، افزود: اما خانواده نیازمندی که می‌خواهد برای یک نفر زکات فطره پرداخت کند، آن را دست به دست در خانواده گردانده و پس از آن به نیازمند بدهد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه بحث تفسیر قرآن کریم به داستان اصحاب القریه اشاره کرد و با بیان این‌که 18 آیه از سوره یاسین به این قوم اختصاص دارد، سوره یاسین را از مهم‌ترین، پربارترین و پرمعناترین سوره‌های قرآن برشمرد.

وی در بیان اهمیت سوره یاسین با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «هرچیزی قلبی دارد و قلب قرآن سوره یاسین است، گفت: سوره یاسین به توحید، خداشناسی، معاد، پیامبرشناسی، احکام و اخلاق می‌پردازد.

این مفسر قرآن کریم افزود: حضرت مسیح(ع) پس از آن‌که مبعوث به نبوت شد، رسولانی برای مناطق مختلف از جمله شهری به نام انطاکیه فرستاد تا مردم را از بت‌پرستی و مفاسد اخلاقی نجات و به سوی خداپرستی سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد بت‌پرست بی‌منطقند و همواره به نماینده خداوند که از جنس خودشان است، معترضند و از پذیرفتن آن خودداری می‌کنند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات