۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۵۹۷۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

برای اثبات عید فطر، رویت هلال از هر طریقی کافی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که امروز به احتمال قوی، روز آخر ماه مبارک رمضان است، ابراز داشت: برای رویت هلال و اثبات عید فطر، حتماً سؤال از مرجع تقلید لازم نیست.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم حضرت معصومه(س) و در بیست و نهمین روز از ماه رمضان با بیان این‌که امروز به احتمال قوی آخرین روز ماه مبارک رمضان است، اما گفت: به یقین نمی‌توان فردا را به عنوان روز عید فطر اعلام کرد.

وی با اشاره به استهلال و رویت هلال ماه که عصر امروز در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا امشب ماه به راحتی دیده شود، اشکال و اختلافی پیش نیاید و فردا را همه مردم بتوانند به صورت متحد، عید بگیرند و خدای متعال را به سبب روزه‌هایی که در ماه رمضان گرفتند، شکر کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که تا رویت هلال ثابت نشود، اعلام عید نخواهد شد، تصریح کرد: البته نجوم‌شناسان اعلام کرده‌اند که عصر امروز امکان رویت هلال ماه وجود دارد که غالباً هم همین‌طور خواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر رویت هلال برای فردی ثابت شود به طوری که یا خودش ماه را ببیند یا جمعیتی ببینند و خبر دهند، عید ثابت می‌شود، اذعان داشت: برای رویت هلال و اثبات عید فطر، حتماً سؤال از مرجع تقلید لازم نیست و از هر طریقی رویت هلال ثابت شود، کفایت می‌کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امروز به احتمال قوی با ماه رمضان خداحافظی می‌کنیم پس باید بر ماهی که قرآن مجید در آن نازل شد، امام علی(ع) در آن به شهادت رسید، برای ما رحمت، پاکی و تقوا به ارمغان آورد و ماهی که از آمدنش خوشحال و از رفتنش نگران می‌شویم، سلام گفت. /920/پ202/ص

ارسال نظرات