۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۸۶۰۲۴
بخش نخست/آیت الله مکارم شیرازی:

به کوری چشم دشمنان، قرآن هر روز عزیزتر و جلوه گرتر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، دعوت کشیش مسیحی برای آتش زدن قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر را محکوم کرد و گفت: به کوری چشم دشمنان، روز به روز قرآن جلوه گرتر و عزیزتر می شود.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر، مؤمنان و مردم را به تقوای الهی توصیه کرد و تقوا و پرهیز از معاصی را بهترین زاد و توشه برای انسان دانست و خطاب به مردم گفت: سعی کنید حال و هوایی که در ماه رمضان در شما ایجاد شده است را حفظ و تقویت کنید.

وی با قرائت سوره مبارکه شمس گفت: خداوند در این سوره مبارکه یازده قسم یاد می کند و در بخش هایی از این سوره تاکید می کند که سعادتمند و رستگار کسی است که روح و جان خود را تذکیه کند و بیچاره و ناامید و بدبخت نیز کسی است که جسم و روح خود را آلوده سازد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: در هیچ کجای قرآن کریم مثل سوره شمس قسم های پی درپی نیست؛ خدا در این سوره به شمس و قمر قسم یاد می کند که بدون این دو هیچ چیز پاینده و باقی نخواهد بود.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه «و نفس و ماسواها» اظهار داشت: دانشمندان هزاران کتاب و مقاله در خصوص انسان نوشته اند، با این وجود هنوز انسان موجودی ناشناخته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: خداوند تبارک و تعالی به قدری انسان را پیچیده و اسرار آمیز خلق کرده است که هرچه در مورد او کتاب بنویسند، باز هم ابعاد بسیار ناشناخته ای دارد که انسان از پی بردن به عمق آن عاجز است.

وی در ادامه مهم ترین مساله را در زندگی انسان تهذیب نفس و پالایش روح دانست و ابراز داشت: ما باید سعی کنیم عداوت، کینه، دشمنی، هواپرستی و هوسرانی و رزائل اخلاقی را از خود بزدائیم و بدانیم که فلسفه بعثت و ارسال انبیاء و اولیا الهی و نازل شدن کتب آسمانی نیز برای همین منظور بوده است که انسان خود را اصلاح کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در صورتی که ما به اصلاح نفس و تذکیه روح و روان خود بپردازیم، هم دنیای راحتی خواهیم داشت و هم در آخرت کار ما مشکل نخواهد بود و مشمول عنایات خداوند تبارک و تعالی خواهیم شد.

وی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم، دنیای ما گرفتار مصائب، نابسامانی ها، جنگ و بلا خواهد بود و آخرت ما نیز بدتر از دنیای ما خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، فلسفه روزه را تذکیه نفس ذکر و تصریح کرد: بحمدلله همه به اندازه وسع و ظرفیت و استعداد خود از این ماه پرفیض، توشه گرفته اند و باید سعی کنند این شرایط را بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه بدهند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم که همه ما را مشمول عفو و رحمت واسعه خود قرار دهد و عیدی ما را در این روز شریف، آمرزش گناهان و حل مشکلات امت اسلام قرار دهد.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود، با اشاره به دعوت کشیش مسیحی برای آتش زدن قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر، اقدام گستاخانه وی را محکوم کرد و ابراز داشت: البته تمام کلیساهای دنیا این دعوت گستاخانه را محکوم کرده اند، آنها نیز از ترس افکار عمومی عقب نشینی کرده اند، اما آنها با این عمل خود قرآن را در سطح جهانی بیشتر مطرح کرده اند و همه می خواهند بدانند که این قرآن چیست که برخی نسبت به آن حساس شده اند.

وی تاکید کرد: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، گاهی اوقات خدا به سبب دشمنان دین، کاری می کند که دین و آئین بیشتر شناسانده شود، در این قضیه نیز این اقدام سبب شناسانده شدن بیشتر قرآن کریم در سطح جهان می شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: یکی از سیاستمداران غرب سال ها قبل خطاب به اروپائیان گفته بود تا زمانی که مسلمانان قرآن می خوانند، طواف کعبه می کنند و نام محمد را در بالای ماذنه ها می برند، منافع ما در خطر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: وی می گوید من دستور می دهم که قرآن را آتش بزنید، کعبه را ویران کنید و نام پیامبر(ص) را از صفحه خاطرات مردم محو کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: به کوری چشم دشمنان، روز به روز قرآن جلوه گرتر و عزیزتر می شود، حج نیز سال به سال باشکوه تر از قبل برگزار و نام محمد نیز پرآوازه تر می گردد.

وی بیان داشت: طبق آمارهای موجود نام مبارک محمد، یکی از نام هایی است که مردم بیشتر این نام را برای فرزندان خود برمی گزینند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در بخش دیگری از سخنان خود مردم را به تدبر و عمل به آموزه های قرآنی توصیه کرد و عمل به تعالیم قرآنی را مایه نجات و سعادت انسان ها و جوامع دانست. /924/ پ201/ص

ارسال نظرات