۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۸۶۱۳۸
معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم:

اسلام هراسی در سه لایه سیاسیون، دانشمندان و توده مردم پیگیری می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در مقابل سیاسیون، آموزه «واعدوا لهم ما استطعتم» پیش روی ما است و از آنجا که شیوه آنها خصمانه است، گفتگو بی نتیجه بوده و باید ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام مريجي


حجت الاسلام شمس الله مریجی، از اساتید دانشگاه باقر العلوم(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شدت گرفتن اسلام هراسی در جهان به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: واژه اسلام هراسی، خود ایجاد ترس می کند و علمای ادب باید بنشینند و واژگان دیگری برای این معنا جعل کنند زیرا کلمه اسلام هراسی جهت دار و سوال برانگیز است از این رو علمای سیاسی باید بیشتر توجه کرده و در فرهنگ لغات سیاسی، واژه بهتری استخراج کنند.

راهکارهای اسلام هراسی غرب

وی اسلام هراسی را در سه لایه سیاسیون، دانشمندان و توده مردم عنوان کرد و بیان داشت: دشمن در هر یک از این سه دسته برنامه ریزی های جداگانه ای کرده که نوع برخورد ما هم باید متفاوت باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه باقر العلوم(ع) اذعان داشت: به نظر می رسد اسلام هراسی توسط طبقه اول یعنی سیاسیون دنبال و طرح می شود و چون اسلام با منافع استکباری آنها درتعارض است، اسلام هراسی را در لایه های دیگر جامعه پیگیری می کنند.

وی با اشاره به یک قضیه تاریخی گفت: نقل شده در سال 1912 که انگلیسی ها در عراق بودند، روزی فرمانده ای وارد کشور شد و صدای اذان را از مسجد شنید که از آن پرسیده و گفت آیا این برای منافع بریتانیای کبیر ضرر ندارد، که به او جواب دادند، خیر و او گفت: پس بگویید شب و روز اذان بگویند و مردم مشغول باشند.

استاد علوم سیاسی با تاکید بر به خطر افتادن سود جویی کشورهای غربی با توسعه اسلام ناب محمدی، بیان داشت: مستکبران برای نهادینه کردن اسلام هراسی در فضای کلاسیک سعی می کنند تا چهره ای غیر واقعی از اسلام ارائه داده و با تحریف حقایق ذهن ها را به استثمار بکشانند.

وی ادامه داد: در اسرائیل موسسه بسیار بزرگی به نام محمد شناسی دائر است که پس از شناخت، مفاهیم وارونه را طراحی می کند و به خورد فضای علمی می دهد.

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: از آنجا که طبقه علما و دانشمندان از بین مردم هستند، آموزه های اسلام هراسانه از طریق آنها به جامعه تزریق می شود.

راهکارهای مقابله با اسلام هراسی

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در مقابل سیاسیون، آموزه «واعدوا لهم ما استطعتم» پیش روی ما است و از آنجا که شیوه آنها خصمانه است، گفتگو بی نتیجه بوده و باید ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: در مواجهه با دانشمندان و فضای اکادمیک باید با گفت و گو، ارتباطات علمی و مبادلات اکادمیک، نگرش ها را تغییر داد که البته تشنگی نسبت به معارف اسلامی در غرب زیاد است و در سفری که ما به آلمان داشتیم به ما پیشنهاد تفاهم نامه تبادل استاد دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه راهکار مبارزه با اسلام هراسی در بین توده مردم را گسترش ارتباطات مردمی عنوان کرد و بیان داشت: گسترش ارتباط از راه توریسم و ایجاد گفت و گوهای فعال ار جمله راهکارهای مناسب است. /909/ت302/ع



ارسال نظرات