۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۸۶۱۸۸
رییس دفتر تبلیغات اصفهان:

توهین به قرآن تحت تاثیر رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به تکرار کلید واژه رحمت در قرآن، گفت: اظهار نظر ها و مخالفت ها با این کتاب آسمانی ناشی از بی اطلاعی از تعلیمات این کتاب آسمانی و تحت القای رسانه های غربی و صهیونیستی ابراز می شود.
حجت الاسلام حبيب رضا ارزاني رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اظهار نظر متعصبانه کشیش آمریکایی در اهانت به ساحت قرآن کریم، اظهار داشت: این گونه حرکات و اظهار نظر ها یا به سبب غرض ورزی و تعصب یا از روی نا آگاهی نسبت به آموزه های دیگر ادیان بیان می شود.

وی با بیان اینکه این افراد آگاهی‌شان نسبت به دستورات اسلامی ابراز داشت: در قرآن کریم 425 مرتبه کلید واژه رحمت و دیگر مشتقات آن به کار رفته است که در مقایسه با دیگر کتب مقدس از جمله، مسیحیت، یهودیت و زردتشت، منحصر به فرد است.

دبیر دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان، تکرار 307 مرتبه کلید واژه رحیم به عنوان رحمت خاصه الهی و تکرار 157 مرتبه کلید واژه رحمان به عنوان رحمت عام الهی، را نشانه توجه خاص اسلام به مهر، رحمت و مرهبانی دانست و افزود: قرآن همواره بر ایجاد صلح بین افراد و اقوام تاکید داشته است و روایات اسلامی نیز مشحون از این توصیه هاست.

وی با اشاره به آیات سوره بقره، قتل و مجاهده مورد پذیرش اسلام را دارای شرایطی دانست و بیان داشت: چنین مجاهده ای اولا باید در مسیر الهی باشد نه برخواسته از هوای نفس و ثانیا در مقابل کسانی است که علیه اسلام و مسلمین شمشیر کشده اند و قصد کشتار مسلمانان دارند.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اسلام تنها قتال با کافر حربی مطرح ساخته است، ابراز داشت: در ادامه این آیات خداوند تاکید می کند از دایره عدالت خارج نشوید و به اندازه دفع دشمن ایستادگی و فتال داشته باشید.

وی تغییر وزارت جنگ رپِم طاغوت به وزارت دفاع در دوران جموهری اسلامی ایران را از جمله اقدامات ارزشمند امام خمینی(ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) با بیان اینکه اسلام با کسی جنگ ندارد و اسلام دین رحمت است، این اقدام را انجام دادند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به آیه 193 سوره بقره، هدف جهاد در اسلام را مقابله با فتنه و ایجاد جامعه ای سالم دانست و تصریح کرد: فتنه گران، آزادی را از دین داران سلب می کردند و نمی گذاشتند مسلمانان خدا پرست به انجام وظایف شرعی خود بپردازند و برهمین اساس خداوند دستور ایستادگی و دفاع در مقابل این افراد را به مسلمانان داد.

وی مطرح ساختن حرمت قتال در ماههای حرام و مکان های حرام همچون مسجد الحرام را از دیگر روش های اسلام برای تبلیغ صلح و اصلاح، عنوان کرد و ادامه داد: سفارش اسلام و قرآن به رحمت، مهر و عطوفت قابل مقایسه با سایر ادیان و کتب مقدس انها نیست.

پژوهشگر ادیان توحیدی، به نمونه هایی از توصیه های کتب مقدس مسیحیت و یهود بر ضرورت دفاع و مجازات های سخت اعدام اشاره کرد و گفت: در بخش رومیان عهد جدید، برای گناهانی چون دروغ و گوش فراندادن به سخن والدین مجازات مرگ بیان شده است.

وی به سفارش حضرت مسیح (ع) مبنی بر فروش لباس و تهیه شمشیر برای دفاع، بیان داشت: آیا می توان با استناد به این بخش از آیات انجیل و تورات و نمونه های فراوان دیگر همچون آیات: یوحنا 10-18، لوقا 22-36، متی 10_34تا38 و نمونه های دیگر به کتاب مقدس یک دین توحیدی توهین کرد و آن را سوزاند.

حجت الاسلام ارزانی به جایگاه شهید در کتب مقدس میسیحیت و یهودیت اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس سفارش های کتاب مقدس بسیاری از مسیحیان در قرون الیوه، همچون ژوستین شهید جان خود را فدای زنده نگاه داشتن ارزش‌های الهی کردند.

وی اضافه کرد: افرادی که این اظهارات سخیف را بر زبان می آورند، معدود و متاثر از القائات رسانه ها هستند.

مسؤول دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان با بیان اینکه یک ششم مردم جهان را مسلمانان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: مسلمانان قطعا با ژرف نگری اصل کتاب مقدس نازل شده بر حضرت عیسی (ع) را پذیرفته اند و برای ایجاد یک جامعه پراکتیکال دست زدن به هر گونه اقدامی نابخردانه را مطرود می دانند.

وی توهین به قرآن را توهین به ساحت مقدس الهی دانست و گفت: اظهار نظرهایی مبنی بر توهین به یک دین مقدس و تصمیم بر سوزاندن یک کتاب مقدس آن از طرف پیروان تمامی ادیان توحیدی همچون مسیحیت، یهود و زردتشت محکوم است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه برداشت های ناروا در هر دینی وجود دارد، ادامه داد: قرآن در آیه 64 سوره آل عمران، در چهارده قرن قبل که هیچ سخنی از گفتگو نبود، پیروان ادیان را به گفتگو و وحدت حول مشترکات دعوت می کند./965/ت301/ص
ارسال نظرات