۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۸۶۳۰۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

مسلمانان در مجامع جهانی، علیه هتاکان و حرمت شکنان قرآن کریم دادخواهی کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، با محکوم کردن جسارت به قرآن کریم، از مسلمانان جهان خواست به خویشتنداری و برگزاری تجمعات آرام، در مجامع جهانی علیه هتاکان به مقدسات و قرآن کریم دادخواهی کنند.
آيت الله مهدي هادوي تهراني


حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جسارت به قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر را محکوم و تصریح کرد: در این اقدام سعی شد اهانت به قرآن کریم به نام یک حرکت فردی و یا ماجراجویی و یا شهرت طلبی، نمایش داده شود در حالی که این موضوع سناریویی است برای حرمت شکنی و حمله به مقدسات اسلامی و ایجاد زمینه برای تضعیف اعتقادات مسلمانان.

وی خاطرنشان کرد: غرب از یک سو این مساله را دنبال می کند و از سویی دیگر غیر مسلمانان را از اسلام و مسلمانان می ترساند تا مبادا کسی ندای حقیقت خواهی و حق طلبی اسلام را بشنود و تحت تاثیر قرار گیرد.

این محقق برجسته علوم اسلامی ادامه داد: با وجود تلاش های گسترده ای که صورت گرفت برای اینکه شمار کثیری دست به چنین جسارت و گستاخی بزنند، اما عده ای معدود این عمل شنیع را انجام دادند که این موضوع نیز از دید ما محکوم است.

وی با تشریح اهداف این جسارت و گستاخی بزرگ به مقدس ترین کتاب مسلمانان تصریح کرد: اسلام هراسی و اسلام ستیزی یکی از مهم ترین اهدافی است که آنها به صورت جدی در پی آن هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی ابراز داشت: تجربه تاریخی نشان داده است که وقتی ندای اسلام شنیده و بلند می شود، استکبار و نظام های سلطه در صدد مقابله و توطئه چینی بر می آیند و بحمدلله با همه تلاش ها و توطئه های آنها، امروز گرایش به اسلام در حال فزونی است.

وی با تقبیح این عمل دور از منطق و تعقل تصریح کرد: مسلمانان در این شرایط باید آرامش خود را حفظ کنند و از اقدامات خشن اجتناب نمایند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به نقشه های دشمنان و آمریکا برای تحریک امت اسلام تصریح کرد: در این شرایط ممکن است به تحریک خود آمریکا اقداماتی تروریستی و نامناسب صورت بگیرد که امت اسلام باید نسبت به آن هوشیار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی بیان داشت: این موضوع به معنای عدم واکنش امت اسلام نیست و باید از طریق تظاهرات آرام و ارائه دادخواست به محاکم محلی و بین المللی و جهانی، علیه هتاکان اقدامات خود را انجام دهند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: وظیفه همه مسلمانان و رسانه ها در این شرایط این است که به تبیین مفاهیم قرآنی و معرفی منابع اسلامی بپردازند و حقایق و معارف ناب این دین آسمانی را به جهانیان معرفی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی بیان داشت: یکی از کارهایی که اینها در سالروز یازده سپتامبر در روبروی کاخ سفید کردند، این بود که برخی از مقالات تندی که مخالفان اسلام نوشتند را معرفی نمودند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما نیز باید مقالات و کتبی که غیر مسلمانان و مسیحیان نوشته اند و در آن به معرفی و عرضه مفاهیم قرآنی و تاثیرآن در جوامع مختلف پرداخته اند راعرضه کنیم. /924/ت302/ع

ارسال نظرات