۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۸۶۶۴۷
شیخ الازهر مصر:

آیت الله خامنه ای تاکید فراوانی بر وحدت مسلمانان دارد

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر از فتوای حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر حرمت اهانت به نمادهای اسلامی تقدیر کرد و تلاشهای ایشان جهت وحدت مسلمانان را ستودنی خواند.
دانشگاه الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی صدور فتوای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت اهانت به نمادهای اسلامی و اتهام زنی به زنان پیامبر(ص)، دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر طی بیانیه ای از این فتوا به شدت استقبال کرده و از آگاهی و هوشیاری عمیق رهبر معظم انقلاب نسبت به نقشه های دشمنان جهت ایجاد فتنه میان مسلمانان به شدت تقدیر نمود.

وی گفت: صدور چنین فتوایی توسط آیت الله خامنه ای نشان دهنده اوج درایت، درک عمیق ایشان از تلاشهای فتنه اندوزان و حرص فراوان برای وحدت مسلمانان است و آنچه بر اهمیت این فتوا می افزاید صدور آن توسط یکی از بزرگترین علمای اسلام و از برجسته ترین مرجع شیعیان جهان به عنوان رهبر اعلای جمهوری اسلامی ایان است.

شیخ الازهر تصریح کرد: بنده به عنوان مسوول یکی از پایگاههای علمی مسلمانان بر لزوم وحدت میان مسلمانان تاکید می کنم و اعلام می دارم که اختلاف میان مذاهب اسلامی باید در دایره اختلافهای آرا و اجتهاد میان علما و صاحب نظران محدود شده و به وحدت اسلامی آسیب نرساند و هر کس به غیر از این عمل نمود گناهکار بوده و مستحق عقاب اللهی و طرد توسط مردم است.

الطیب مصر خواستار تمسک مسلمانان به وحدت شد و اظهار داشت: مسلمانان باید به ریسمان اللهی چنگ بیاندازند و از آن جدا نشوند و برای اعتلای اسلام و گسترش صلح در میان مردم با مذاهب و ادیان مختلف تلاش کنند.

وی فتوای حضرت آیت الله خامنه ای را سدی در راه فتنه خواند و گفت: فتوای کریمه امام خامنه ای در بهترین زمان ممکن و در جهت بسته شدن درهای فتنه صادر شد و امیدوارم که آغازی جهت وحدت مسلمانان و دور شدن از غلو و افراطی گری و شکاف باشد.

گفتنی است مدتی پیش شیخ یاسر الحبیب از روحانیون شیعه کویت طی سخنانی در سالگرد وفات عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) به شدت علیه وی سخن گفته بود که موجی از واکنشها و فشار را علیه شیعیان کویت و عربستان در پی داشت لیکن پس از انتشار جواب استفتایی توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت اهانت به نمادهای اسلامی و اتهام زنی به همسران پیامبر(ص) این فشارها تا حدود زیادی کاهش یافت.

این فتوا در رسانه عربی بازتاب فراوانی داشت و از جمله روزنامه الانباء کویت، سایت پرمخاطب محیط، روزنامه های السفیر لبنان و الحیات چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر به انعکاس آن پرداختند./980/
ارسال نظرات