۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۸۶۸۱۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

هجرت 15 ساله امام وعده نصرت الهی را در پی داشت

خبرگزاری رسا - رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس از الطاف خفیه الهی بود و با این مهاجرت، انقلاب رشدی روزافزون و شگرف یافت.
امام خميني
میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز هجرت امام از بغداد به پاریس صورت گرفت، اظهار داشت: هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس از الطاف خفیه الهی بود و با این مهاجرت انقلاب رشدی روزافزون و شگرف یافت به گونه ای که در کمتر از چند ماه انقلاب به پیروزی رسید.

وی به تلاش دشمنان انقلاب برای خنثی سازی حرکت مردمی امام خمینی(ره) اشاره کرد و تصریح کرد: رسانه های بیگانه در اقدامی عجیب به بلندگوی تبلیغاتی امام تبدیل و سبب نشر انقلاب به خارج از مرزهای ایران اسلامی شدند، اقدامی که آن را جز در محدوده نصرت الهی به حرکت مردمی و مقدس ملت ایران نمی‌توان توصیف کرد و توطئه دشمن، با اراده خداوند سبب تسریع در پیروزی ملت ایران شد.

جمال پور با بیان این که حتی عده ای از نزدیکان امام نیز انتظار پیروزی برق آسای ملت اران را نداشتند، افزود: نزدیکان امام خمینی با توجه به ویزای شش ماهه امام در صدد تمدید این مدت و یا یافتن کشوری جدید برای حضور امام داشتند که اراده الهی پیروزی و نصرت انقلاب اسلامی ایران بود.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که حرکت مبارزاتی ملت ایران یک انقلاب مبتنی بر قرآن بود، گفت: هجرت امام از ایران وعده نصرت الهی را در پی داشت که در قرآن کریم بدان اشاره شده است.

وی تأکید کرد: در سنت الهی، دشمنان خود در مراحلی سبب تسریع در پیروزی حق می‌شوند و رژیم شاه با تبعید امام به عراق و از عراق به پاریس موجب جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران شد.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی به نقش امداد الهی در زندگی امام خمینی(ره) اشاره و خاطر نشان کرد: امام خمینی در ابتدای جوانی با کمک معنویت قدم در راه مبارزه نهاد و کتب عرفانی ایشان در ابتدای جوانی سرشار از روحیه مبارزه معنوی و عرفانی است که در قدم اول در راه مبارزه بانفس عینیت می‌یابد./935/ت302/س
ارسال نظرات