۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۷۴۶۲
امام جمعه سردشت:

حضور فعال حوزه‌های علمیه پشتوانه نظام اسلامی است

خبرگزرای رسا ـ امام جمعه سردشت دزفول اظهار داشت: روحانیت همواره با پیروی از رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمنان را خنثی کرده و حافظ کیان اسلامی بوده اند.
حجت الاسلام مصطفي نصيري، امام جمعه سردشت دزفول
حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر‌ گذشته رهبر معظم انقلاب به قم‌ اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب سبب برکات زیادی در جامعه و حوزه های علمیه شد که انشاءالله این سفر نیز دارای آثار بسیاری خواهد بود.

امام جمعه سردشت دزفول ادامه داد: پس از ورود رهبر معظم انقلاب به قم، حوزه‌ها دچار توسعه و تحول شدند که از نتایج آن می‌توان به تأسیس رشته های تخصصی شامل کلام، تفسیر، فلسفه و قضا اشاره کرد که به یقین تأثیر شگرفی در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه داشت.

وی در ادامه افزود: نسبت به انتظارات رهبری در زمینه تحول حوزه های علمیه فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته؛ اما تا نقطه مطلوبی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، فاصله زیادی مانده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به اهداف تبیین شده دست یابیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان میان آحاد جامعه و ترویج شایعات مبنی بر وجود اختلاف میان مراجع و مسؤولان نظام اظهار داشت: به یقین اتحاد موجود میان مراجع تقلید و مسؤولان نظام خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام نصیری در ادامه با بیان این که روحانیان و مراجع در هر زمان و مکانی حامی و پشتیبان نظام و رهبری هستند، خاطرنشان کرد: روحانیان و مراجع تا کنون در میدان جنگ نرم از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده اند.

استاد حوزه علمیه، خطاب به مسؤولان حوزه‌های علمیه‌ گفت: مسؤولان حوزه های علمیه موظف هستند، از رهنمودهای رهبری که جهت به روز شدن حوزه های علمیه در زمینه های علمی و آمادگی برای پاسخ گویی به شبهات موجود در جامعه است، اطاعت کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: طلاب و روحانیان قبل از حملات دشمن در عرصه‌های فرهنگی باید پیشگری کنند؛ از این رو باید همواره آمادگی خود را حفظ کنند./945/ت302/س

ارسال نظرات