۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۸۷۴۷۷
مدیر مدرسه علمیه علوی قم:

حوزویان تا پای جان حامی و پیرو رهبر معظم انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه علوی قم، سفر رهبر معظم انقلاب را دارای برکات و دستاوردهای فراوان برای حوزه های علمیه ارزیابی کرد و با بیان اینکه تمام حوزه مشتاق حضور ایشان در قم هستند گفت: روحانیان دست از حمایت از ولایت بر نمی دارند و تا پای جان حامی ولی فقیه هستند.
رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي
حجت‌الاسلام مهدی اقبالی، مدیر مدرسه علمیه علوی قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به هر نقطه ای از کشور منشا خیرات و برکات فراوان بوده است.

وی با بیان اینکه استان قم به دلیل وجود حوزه های علمیه، بیوت مراجع تقلید و همچنین مراکز علمی و فرهنگی متعدد از جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار است ابراز داشت: امروز همه چشم به قم دوخته اند و حضور با برکت مقام معظم رهبری در این شهر مذهبی جایگاه و موقعیت این شهر را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم، این شهر مذهبی را کانون همه علوم و معارف اسلامی و شیعی عنوان کرد و ابراز داشت: با تشریف فرمایی ولی امر مسلمین و حضور علما و فضلا و مراجع تقلید، جایگاه علمی قم تقویت خواهد شد و طلاب و فضلای حوزه نسبت به اهداف شان دلگرمی بیشتری پیدا خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم تاکید کرد: با توجه به مطالبات و خواسته های مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه، تشریف فرمایی ایشان فرصتی مناسب خواهد بود تا روی دغدغه ها تامل کنیم و برنامه ریزی بهتری برای عملیاتی شدن آن انجام دهیم.

وی تحول در شیوه های آموزشی و تغییر متون درسی را از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: برای تحقق منویات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اقداماتی انجام شده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش و فعالیت بیشتری صورت بگیرد.

حجت الاسلام اقبالی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به امر پژوهش در حوزه های علمیه، خواستار تعریف پژوهش های ضمن آموزش شد و گفت: در سالیان اخیر حرکت های خوبی در این راستا آغاز شده، اما هنوز برای پژوهش جایگاه مشخصی تعریف و طراحی نشده است.

وی تعریف درست رسالت طلبگی و استفاده از توان و ظرفیت های حوزه را از دیگر دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: تبلیغ دین و رساندن پیام حیات بخش مکتب اسلام، رسالت اصلی حوزه های علمیه است و ما باید در این راستا نیز فعالیت ها و برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری در قلب حوزه های علمیه جای دارند، فضای عمومی و جو حاکم بر حوزه ها را به منظور استقبال از سفر ایشان به شهر مقدس قم را کم نظیر و بسیار پرشور توصیف کرد.

وی ابراز داشت: اگر نظام اسلامی سرپا و برقرار است، به واسطه رهبری های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری است و مجموعه حوزه علمیه نیز کاملا آماده استقبال باشکوه و بیادمانی از ایشان است.

این استاد حوزه، حوزه های علمیه و روحانیان را از پیشگامان انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: حوزه های علمیه همواره در مبارزه و مقابله با ترفندهای دشمنان و هجمه های همه جانبه آنها پیشگام بوده اند.

حجت الاسلام اقبالی، با بیان اینکه حوزه و علما استقبالی بیادماندنی و پرشور از رهبری خواهند داشت اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی بدانند روحانیت دست از حمایت از رهبری و ولایت بر نمی دارند و تا پای جان حامی ولی فقیه و حضرت آیت الله خامنه ای هستند.

وی افزود: این روزها شوق و شعف خاصی به دلیل سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم در بین طلاب و حوزویان مشاهده می شود و تمام حوزه و مراجع و بزرگان مشتاق حضور مقام عظمای ولایت در شهر خون و قیام هستند. /924/ت302/ص
ارسال نظرات