۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۸۷۶۶۷
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار سرپرست حجاج ایرانی:

حجاج با رعایت اخلاق دینی، مبلغی برای مکتب اهل بیت علیهم السلام باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: حجاج با رعایت اخلاق دینی، مبلغی برای مکتب اهل بیت علیهم السلام باشند.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه‌ سفر حجاج ایرانی به بیت الله الحرام، حجت‌الاسلام قاضی عسگر، نماینده‌ مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی امروز پنج‌شنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابتدا با تقدیر و تشکر از اقدامات خوب حجت الاسلام قاضی عسگر در ماه‌‌های اول مسؤولیت خویش، اظهار داشت: این توفیقات بزرگ که برای شما پیش آمده است افتخاری برای نظام و شیعیان می‌باشد و این نوید و بشارتی مهم برای توفیقات و خدمات بیشتر به زائران و حجاج عزیز است.

وی توفیق خدمت به حجاج را افتخاری بزرگ دانست و افزود: یکی از الطاف و عنایات غیبی خداوند متعال خدمت به حجاج است که به بعضی از بندگان خود این توفیق را می‌دهد و باید خدمتگزاران به حجاج قدر آن را بدانند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کنگره‌ جهانی و عظیم حج فرصت بسیار بزرگی برای معرفی معارف اهل بیت علیهم السلام به جهان اسلام است، اظهار داشت: حج به جهان اسلام تعلق دارد و شما هم با ارتباط قوی و با تدبیر و اخلاق اسلامی می‌توانید با تمام مسلمانان جهان ارتباط برقرار کنید و شیعه را به جهان اسلام بیش از پیش معرفی نمایید.

وی با تأکید جدی بر حضور همیشگی شیعیان در حرمین شریفین و در مراسم حج بیان داشت: با علما و دانشمندان جهان اسلام ارتباط داشته باشید و معارف بلند و نورانی اهل بیت علیهم السلام را به جهانیان منتقل کنید و اگر شبهات و اشکالاتی در زمینه مذهب دارند، پاسخگوی آنها باشید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تأکید بر ضرورت حفظ حجاب و شئونات اسلامی و پوشیدن چادر برای بانوان محترم ایرانی که به حرمین شریفین مشرف می‌شوند،‌ تصریح کرد: باید بانوان ما به گونه‌ای رفتار نمایند که موجب عزت بیشتر و اعتبار و سرافرازی شیعه و مملکت ما باشد.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق و ادب اسلامی آن را بهترین وسیله‌ برای نزدیک شدن قلب‌ها و احترام ملت‌ها و توجه به ایران اسلامی دانست./917/د102/ص
ارسال نظرات