۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۸۷۹۰۳
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی:

کج اندیشی وهابیت همسو با اهداف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف مغرضانه وهابیت در جهان اسلام افزود: تفکرات این فرقه ضاله همسو با اهداف تهاجم نرم دشمنان است و هوشیاری در این زمینه ضروری به نظر می رسد.
وهابيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد حسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در مراسم اختتامیه «جشنواره سفرنامه نویسی رضوی» در تبریز اظهار داشت: اعتقاد کج اندیشانه وهابیت که زیارت مزار ائمه اطهار را ارادت به سنگ و نماد عنوان می کنند، موجب تأسف است.

وی با اشاره به اهداف مغرضانه وهابیت در جهان اسلام افزود: تفکرات این فرقه ضاله همسو با اهداف تهاجم نرم دشمنان است و هوشیاری در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

فرهنگی با تاکید بر این که بارگاه ملکوتی و حرم مطهر رضوی جایگاه ویژه ای در دل مردم ولایتمدار ایران دارد، اظهار داشت: در حالی که مرقد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همواره مملو از پیروان مشتاق زیارت آن بارگاه ملکوتی از ایران و دیگر شیعیان جهان است، نمی توان آن امام را غریب نامید.

عضو هیأت رییسه مجلس خاطر نشان کرد: غربت واقعی در زمان زیارت شهدای کربلا در کشور عراق احساس می شود، چراکه شرایط نامناسب این کشور و فقدان امنیت مانعی برای بهره مندی بیشتر مسلمانان از وجود ائمه اطهار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز پس از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: با توجه به گستره وظایف این دستگاه فرهنگی در عرصه های مختلف ادای درست مسوولیت ها نیازمند همت مضاعف است.

علی داننده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به این که برگزاری جشنواره سفرنامه نویسی رضوی در قالب هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به استان آذربایجان شرقی واگذار می شود، گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) نقش بزرگی در تعمیق فرهنگ دینی و رضوی دارد.

به گزارش خبرنگار رسا، هیأت داوران این دوره از جشنواره از میان 372 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور 32 اثر را برگزید و محبعلی قنبری از زنجان، محمد رحیمی و اباصلت احمدی دیزجی هر دو از تبریز را به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی کرد.

گفتنی است، صمد رحمانی خیاوی، عبدالمجید نجفی و معصومه سپهری اعضای هیأت داوران این دوره از جشنواره سفرنامه نویسی رضوی بودند./935/الف
ارسال نظرات