۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۸۸۱۹۸
آیت الله کعبی:

پیشبرد انقلاب اسلامی در گرو حضور شاداب و توأم با مسؤولیت روحانیت در صحنه های مختلف است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص نقشه های دشمنان برای ترویج اسلام منهای روحانیت و سیاست، پیشبرد انقلاب اسلامی را در گرو حضور شاداب و با نشاط و توأم با مسؤولیت روحانیت در صحنه های مختلف دانست.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در اجتماع پرشور و تاریخی مردم قم در میدان آستانه، استقبال تاریخی از ایشان و سخنان هوشمندانه و مدبرانه رهبری را برهم زننده جنگ روانی و رسانه ای دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نقشه دشمنان نظام برای ترویج تز اسلام منهای روحانیت و سیاست ابراز داشت: اسلام منهای روحانیت به دنبال ترویج اسلام التقاطی، انحرافی، جمود و اسلامی است که در برابر استکبار جهانی ضعیف عمل کند.

وی ادامه داد: مروجان این نوع اسلام و اسلام التقاطی و سکولار تنها مدعی روشنفکری هستند و در حال حاضر به جبهه دشمن پیوسته اند، اینها هیچ گاه دلسوز حوزه و روحانیت نبوده و نیستند و اگر هم زمانی ژست دفاع از روحانیت و حوزه به خود گرفتند، تنها برای دنبال کردن ایده های شیطانی شان بوده است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: این فریب خوردگان و مدعیان روشنفکری چون می دانند که هیچ حرکت پیش برنده ای بدون جلوداری روحانیت میسر نیست در صدد هستند مردم را به روحانیت بدبین کنند و با گرفتن مرجعیت دینی جامعه از روحانیت و ارائه مدل های بدلی برگرفته از روش های غربی و الحادی دین را آن گونه تفسیر کنند که خود می خواهند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان هوشمندانه خود در اجتماع عظیم مردم قم، محوریت روحانیت را برای شناخت آموزه های دینی و مرجعیت دینی به عنوان یک مساله مهم و آگاهی بخش در جامعه مورد توجه قرار دادند.

وی با اشاره به نقشه های دشمنان برای ترویج سکولاریسم و اسلام منهای سیاست نیز اظهار داشت: اینها به بهانه عدم دخالت در سیاست می خواهند روحانیت اصیل و بیدار از وظایف تاریخی و انقلابی خود در مسیر حرکت توفنده انقلاب اسلامی عقب بماند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هدیه ای الهی و نسیمی روحانی برای انسان معاصر است ادامه داد: پیشبرد انقلاب اسلامی در گرو حضور شاداب و با نشاط و توام با مسؤولیت روحانیت در صحنه های مختلف است.

وی تصریح کرد: دشمنان می خواهند با القای تز اسلام منهای روحانیت تلاش کنند که بخش قابل توجهی از روحانیت را نسبت به انقلاب اسلامی بی تفاوت سازند، اما آنها بدانند که روحانیت و مردم ما بیدار هستند و هیچ گاه فریب نقشه های آنها را نخواهند خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نیاز حوزه های علمیه به حرکتی شتابان در عرصه های علمی خاطرنشان کرد: شناخت نیازهای حال و آینده، شناسایی نقشه های دشمنان، شناخت محیط رقیبان، برنامه ریزی مناسب برای سه دهه متناسب با توزیع جغرافیایی روحانیت و رشد جهانی بیداری اسلامی، نیاز سنجی، آینده نگری و ساماندهی امور روحانیت برای بخش های مختلف از جمله مامویت هایی است که حوزه باید به آن توجه کند. /924/ت301/ج

ارسال نظرات