۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۸۵۸۴

برگزاری مسابقه مفاهیم قرآن کریم در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر آموزش و مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: مسابقه مفاهیم اوقاف و امور خیریه خوزستان در دو بخش شرط ورود آزمون و تخصصی برگزار خواهد شد.
نشست علمي زبان قرآن و چالش‌هاي معاصر
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، ناصر دغاغله، مسؤول دفتر آموزش و مسابقات قرآنی این اداره اظهار داشت: در بخش شرط ورود، تمامی متقاضیان حضور در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل باید به سئوالات منتخبی پاسخ دهند و در صورتی که موفق به کسب 60 درصد نمره قبولی شوند، می‌توانند در آزمون ثبت‌نامی شرکت کنند.

وی افزود: در این آزمون، شرکت‌کنندگان به سی سئوال تستی و پنج سؤال تستی پاسخ خواهند داد. در آزمون تخصصی نیز  چهل سؤال تستی و پنج سئوال تشریحی در نظر گرفته شده است.

مسؤول دفتر آموزش و مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، تصریح کرد: منابع آزمون مفاهیم شرط ورود و تخصصی از شمارگان 18 تا 21 ماهانه بیشتر است.

دغاغله افزود: آزمون شرط ورود مفاهیم فقط در مرحله شهرستانی و قبل از برگزاری آزمون قرائت، حفظ و ترتیل برگزار می‌شود.

آزمون مفاهیم تخصصی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، ساعت 8:30 بیست و دوم ‌آبان ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. مکان برگزاری آزمون مفاهیم تخصصی متعاقباً اعلام می‌شود.

یادآور می‌شود، نام‌نویسی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در رشته‌های مختلف قرآنی از دوشنبه 26 مهرماه آغاز شد و تا چهارم آبان‌ماه جاری ادامه ‌خواهد یافت.

مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم، حفظ 5/2 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم و در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16سال برگزار خواهد شد.

رشته‌های 5/2 جزء و پنج جز قرآن کریم فقط برای بانوان و آقایان متقاضی زیر 16سال برگزار می‌شود. در رشته مفاهیم نیز فقط متقاضیان بالای 16 سال حضور خواهند یافت.

پیش‌بینی شده این دوره از مسابقه، آبان‌ماه در تمامی شهرستان‌های خوزستان برگزار شود و نفرات اول تا سوم به مسابقات استانی معرفی شوند.

مسابقات قرآن شهرستان نیمه‌دوم آبان‌ماه جاری برگزارخواهد شد. مرحله استانی آن نیز دی‌ماه سال‌جاری در شهرستان اهواز با حضور افراد برگزیده برگزار خواهد شد./945/پ202/س
ارسال نظرات