۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۸۸۹۰۶

مشکل علوم انسانی غربی، مبانی تئوریک مادی است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی بیان داشت: باید نظریه‌های جدی در رقابت با علوم انسانی غربی از متون دینی استخراج شود.
پژوهش


غلامحسن گرامی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت اسلامی شدن دانشگاه ها و اسلامی شدن علوم انسانی بیان داشت: تقویت محتوای علوم و بروز رسانی معارف برای قشرهای گوناگون جامعه به خصوص دانشجویان ضروری است.

وی بیان داشت: باید محتوای معنوی را در فضای های علمی تزریق کنیم و در اسلامی شدن علوم به کاره‌های عمیق‌تری روی بیاوریم.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: متاسفانه فضای علمی موجود در علوم انسانی ضد دینی است و در رشته هایی همچون حقوق، اقتصاد، روان شناسی و ... می توان نظریات الحادی را مشاهده کرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: بزرگترین مشکل ما در علوم انسانی مبانی تئوریک مادی است که برای اسلامی کردن باید از این بعد اساسی و زیر بنایی شروع کرد.

وی گفت: برای تولید علم دینی نیاز به نظریه پردازی داریم برای همین باید بتوانیم نظریه های جدی را در رقابت با علوم انسانی غربی از متون دینی استخراج کنیم.

این استاد دانشگاه معارف اسلامی ادامه داد: حضور روحانیان در مجامع دانشگاهی می تواند نقش موثری در فضاسازی معنوی دانشگاه‌ها ایفا کند از این رو باید روحانیان بلند مرتبه به دانشگاه ها رفت و آمد داشته باشند.

وی بیان داشت: تا فضای معنوی در دانشگاه‌ها ایجاد نشود، نمی توان حرکت در زمینه اسلامی شدن را جدی گرفت. /909/پ202/ع

ارسال نظرات