۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۸۹۳۰۲
آیت الله موسوی جزایری:

نقش دانش‌آموزان را در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نمی‌توان انکار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: دانش آموزان با برگزاری تجمعات گسترده و همچنین اعتصاب در دوران رژیم ستمشاهی، نقش مهمی در گرم کردن تنور انقلاب بر عهده داشتند.
2/ آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان نخبه بسیجی اهواز، با بیان این که 13 آبان سال 57 هرگز فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: دانش آموزان با برگزاری تجمعات گسترده و همچنین اعتصاب در دوران رژیم ستمشاهی، نقش مهمی در گرم کردن تنور انقلاب بر عهده داشتند.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که دانش آموزان بالاترین قشری بودند که بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، اذعان داشت: دانش آموزان به سبب گستردگی در کشور و همچنین عدم وابستگی به مادیات با ایجاد اعتصابات بسیار، سرآغازی بر سایر مخالفت ها علیه رژیم ستمشاهی بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دانش آموزان آگاه و هوشیار ایران توانستند هیمنه رژیم ساواک را در هم شکسته و آنها را به زانو در آورد؛ از این رو 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که بالغ بر هفتاد درصد از نیروهای اعزامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل را نوجوانان تشکیل می دادند، بیان داشت: دانش آموزان با حضور پر شور خود در دوران دفاع مقدس نیز تأثیر بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «بسیج لشکر مخلص خداست» گفت: نیروهای بسیجی با ایمان و توکل به پروردگار در حقیقت سربازان خداوند متعال در زمین بوده که همواره یاری دهنده دین مبین اسلام هستند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در پایان خطاب به دانش آموزان بیان داشت: باید با الگو گیری از ویژگی های رفتاری دانش آموزانی شهیدی همچون حسین فهمیده و بهنام محمدی، ادامه دهنده راه آنان باشید./945/پ202/س
ارسال نظرات