۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۸۹۴۲۰
مدرس خارج فقه حوزه علمیه:

امام خمینی روحیه استکبار ستیزی را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توطئه‌های استکبار جهانی را نقش برآب کرد.
حجت الاسلام والمسلمين بطحايي استاد حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی‌داشت حماسه سیزده آبان، اظهار داشت: ایران دارای منابع سرشار انرژی و منابع زیرزمینی است و سالها استکبار از شرق و غرب بر سر آن معامله کردند.

وی بیان داشت: تاریخ ملت ایران نشان می دهد که استکبار جهانی پیوسته خواستار تسلط هر چه بیشتر بر ایران بوده است و کوشیده تا ملت ایران را تحقیر و فرهنگ آن را نابود کند.

وی با بیان اینکه تسلط سالیان متمادی استعمار موجب احساس خودباختگی و حقارت در رجال سیاسی، اقتصادی و مردم شده بود، ادامه داد: امام خمینی(ره) با احیای فرهنگ اسلامی و مبارزه با استکبار روح امید و نشاط و غیرت مندی را در مردم ایران احیا کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی، مردم درهم شکسته شدن تسلط مستقیم استکبار را مشاهده کردند اما سیزده آبان به مردم ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به اینکه سفارت آمریکا به محلی برای سازماندهی و مدیریت توطئه علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده بود، ادامه داد: آمریکایی ها امیدوار بودند همان طور که در بیست و هشت مرداد توانستند حکومت شاهنشاهی را احیا کنند، بتوانند انقلاب اسلامی را نیز درهم شکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فتح لانه جاسوسی توانست مرکز فرماندهی جریان معاند با انقلاب را از بین ببرد، گفت: در شرایطی که شاخه های گوناگون فکری و سیاسی و گروهک های منحرف کومله، منافقین، توده و... مشغول به کار بودند، تسخیر لانه جاسوسی امید را از سیاستمداران آمریکایی گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان برای خنثی سازی پیام انقلاب از هیچ راهکاری دریغ نکرده اند، بیان داشت: راه اندازی جنگ تحمیلی، اعمال تحریم های گوناگون و فشارهای سیاسی سالها بر علیه ایران تحمیل شد اما با تفکر انقلابی نتوانست مشکلی را برای ما ایجاد کند.

استاد دانشگاه پردیس تهران اظهار داشت: امروز تفکر انقلاب اسلامی ایران توانسته است منافع سلطه گران را در جای جای جهان به خطر بیندازد و جمهوری اسلامی ایران به مبارز جدی با امپریالیسم جهانی شناخته شده است.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان است و مسؤولان نباید جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را فراموش کنند.

وی گفت: حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مهمتر و البته سخت‌تر از پیروزی انقلاب است و همه باید در حفظ نظام جمهوری اسلامی کوشا باشیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات