۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۸۹۵۳۴
پژوهشگر حوزه علمیه:

سفر مقام معظم رهبری پاسخی علمی و عملی به شبهات تعامل روحانیت و حکومت بود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: مقام معظم رهبری خواستار تحول در عرصه آموزش و پژوهش حوزه علمیه با توجه به انتظارات جهانی هستند.
رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور مردم قم


حجت الاسلام جمالی، پژوهشگر حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: بیانات مقام معظم رهبری در قم با توجه به فتنه ای بود که در طول پانزده سال طراحی و در سال 88 اجرا شد.

وی بیان داشت: این فتنه دارای ابعاد گوناگونی بود که نوک پیکان آن روحانیت قرار داشت و عده‌ای قصد داشتند تا روحانیت را از نظام دور کنند.

این محقق علوم حوزوی بیان داشت: مقام معظم رهبری در نشست های گوناگون در قم به بیان حلقه های گوناگون این فتنه پرداختند و به دو شبهه حکومت آخوندی و آخوند حکومتی جواب دادند و رابطه حوزه و نظام اسلامی را به خوبی تبیین کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نظام را فرزند حوزه علمیه عنوان کردند و نصیحت و حمایت حوزه از نظام را خواستار شدند.

وی به نفوذ جهانی حوزه علمیه قم در جهان پرداخت و بیان داشت: امروز قم، پایتخت معنوی جهان اسلام دارای برد بین المللی است و مقام معظم رهبری خواستار این هستند که متناسب با این انتظار جهانی در حوزه های علمیه تحول در عرصه آموزش و پژوهش شکل گیرد.

حجت الاسلام جمالی، کج فهمی‌های موجود در جامعه را حاصل مبانی غیردینی در علوم انسانی بیان داشت و گفت: مبانی پوزیتویستی، اومانیستی و ... در علوم غربی ضربه زننده است و حوزه های علمیه باید نقش خود را در این عرصه پر رنگ کنند و روحیه تولید علم، صبر علمی و توجه به پژوهش را در خود تقویت کنند.

وی در ادامه به بیان شبهه حکومت آخوندی پرداخت و بیان داشت: برخی می خواهند روحانیت به نیازهای اجتماعی توجه ای نداشته باشند، در حالی که ما به حداکثری بودن دین معتقدیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری با سفر به قم پاسخ عملی و علمی به شبهات پیرامون روحانیت و حکومت دادند.

این محقق حوزوی بیان داشت: استقبال مردم قم از مقام معظم رهبری نشانگر حمایت مردم از روحانیت و مرجعیت است و بیانات مقام معظم رهبری خط بطلانی بر شبهه پراکنی های افراد مغرض بود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات