۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۹۷۶۸
مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی خبر داد؛

توسعه کمی و کیفی برنامه ها و طرح های کاربردی حجاب در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، از توسعه کمی و کیفی طرح های کاربردی حجاب در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از نوزده هزار نفر از دختران دانش آموز تحت پوشش طرح حجاب مدارس قرار خواهند گرفت.
حجت الإسلام محمد مهدي ابراهيم پور، مسئول طرح عفاف و حجاب ريحانه النبي(س)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(س) روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، فعالیت ها، اقدامات و طرح های جدید این مرکز فرهنگی را تشریح کرد.

وی با تشریح طرح های کاربردی حجاب این مرکز در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: طرح حجاب ویژه مدارس، سال گذشته در پنج استان کشور اجرا شد و با هماهنگی های صورت گرفته در سال جاری این طرح در هشت استان کشور از جمله تهران، مشهد، ارومیه، ساری، ری، شیراز، اصفهان و کاشان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف این طرح افزود: سال گذشته این طرح در 57 مدرسه اجرا شد و در سال جاری در بیش از 115 مدرسه در شهرهای مختلف اجرا خواهد شد و در مجموع بیش از 19 هزار نفر از دانش زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

حجت الاسلام ابراهیم پور تصریح کرد: برای سهمیه هر مرکز استان بیست مدرسه در نظر گرفته شده است و مبلغان خواهر و برادر این طرح را در مدارس کشور اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان حوزوی مرکز حجاب ریحانه النبی در راستای نهادینه کردن امر حجاب در مدارس و جامعه ابراز داشت: تدریس کتاب مروارید بهشتی، تبلیغ چهره به چهره، اجرای مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی در مدارس، راهپیمایی و برگزاری جشن حافظان و حامیان حجاب و آئین چادر گذاری از مهم ترین فعالیت های صورت گرفته است.

حجت الاسلام ابراهیم پور، طرح خوش حجابی را از دیگر طرح های اجرایی مرکز حجاب ریحانه النبی ذکر و با تبیین اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح ویژه دختران هفت تا چهارده سال برگزار می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود یک هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که با بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته قریب به اتفاق خانواده ها از اجرای این طرح رضایت کامل داشتند و ما در صدد توسعه کمی و کیفی این طرح در شهرهای مختلف کشور هستیم.

حجت الاسلام ابراهیم پور در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قم، از ارائه گزارش فعالیت ها و عملکرد این مرکز فرهنگی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه عمل به بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری چراغی جاویدان برای رسیدن به اهداف علمی و فرهنگی است و مرکز حجاب ریحانه النبی نسبت به آن اهتمام ویژه دارد تصریح کرد: در سفر اخیر ایشان به قم گزارشی از عملکرد و برنامه های مرکز در 72 صفحه از طریق دفتر مقام معظم رهبری تقدیم ایشان شد.

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی فعالیت های این مرکز را طلبگی و جهادی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان به این گونه تشکل ها ابراز داشت: این مرکز فرهنگی فعال در زمینه حجاب و عفاف که یکی از مهم ترین مسائل جامعه و دین اسلام است، آماده توسعه کمی و کیفی برنامه ها و طرح های خود می باشد و دولت باید در این راستا به این گونه مراکز و مؤسسات توجه بیشتری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت خودجوش و جهادی بیش از 210 نفر از مبلغان خواهر و برادر حوزه های علمیه در مرکز حجاب ریحانه النبی در راستای نهادینه کردن امر حجاب در جامعه خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم پور بیان داشت: نگاه مرکز ریحانه النبی به مساله حجاب یک نگاه تکلیفی و رسالتی است و خوشبختانه طلاب خواهر و برادر همکار با این مرکز نیز همگی با روحیه جهادی به فعالیت های خود ادامه داده اند و در راستای نهادینه کردن امر حجاب در جامعه پیشگام هستند. /924/پ201/ع

ارسال نظرات