۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۹۹۳۳
منتشر شد:

فاطمه دُردانه خلقت، رفتار امت

خبرگزاری رسا ـ کتاب فاطمه سلام الله علیها دُردانه خلقت، رفتار امت تألیف سید محمد یثربی منتشر شد.
فاطمه سلام الله عليها  دُردانه خلقت رفتار امت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این کتاب درباره شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها و مسائل مرتبط با ایشان است که با قلم آیت الله سید محمد یثربی و با همت مؤسسه علامه مجدد وحید بهبهانی رحمة الله علیه منتشر شده است.

عناوین این کتاب در پنج گفتار تدوین شده است. گفتار نخست با موضوع دُردانه خلقت در مقام بیان «داستان آفرینش حضرت زهرا علیها السلام»، «حضرت زهرا علیها السلام پاره ای از وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم»، «مقام حضرت زهرا علیهاالسلام بالاتر از عصمت»، «رضایت و غضب حضرت زهرا علیها السلام» است.

در گفتار اول آمده است: «به عنوان نمونه بسیاری از کتب روایی اهل سنت ـ البته با الفاظ متفاوت ـ نقل کرده اند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:

إن الرب یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضبها
همانا خداوند با رضایت فاطمه علیها السلام خشنود و با غضب فاطمه علیها السلام غضبناک می شود.

اگر طبق گفته اهل سنت، حضرت زهرا علیها السلام را معصوم ندانیم، معنای روایت چنین می شود که، اگر العیاذ بالله حضرت زهرا علیها السلام به عمل خلافی میل و هوای نفسانی پیدا کرد، خدا نیز به آن عمل خلاف نفسانی راضی می شود. اگر واقعا روایت را چنین معنی کنیم، روشن می شود که در خدا شناسی نیز دچار مشکلیم و گویا خدا را هم معصوم نمی دانیم!!
به استناد این قبیل دلایل است که شیعیان حضرت زهرای مرضیه علیها السلام را دارای مقام رفیع و عصمت می دانند. البته عصمت ایشان مانند عصمت حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت ابراهیم و دیگر انبیا علیهم السلام نیست، بلکه عصمتی همانند عصمت پدر بزرگوار خود نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دارند.
مؤلف در گفتار دوم با موضوع محبت اهل بیت علیهم السلام پاداش رسالت، به: «تفقه در دین، راه رستگاری» و «جایگاه دشمن اهل بیت علیهم السلام» پرداخته است.
در گفتار سوم با عنوان پیام خطبه فدکیه؛ امامت از اصول دین است، می خوانیم: «روش شناخت حق»، «ضرورت احیای فاطمیه»، « تأملی در خطبه حضرت زهرا علیها السلام».

در گفتار چهارم با موضوع مرگ جاهلیت؛ در انکار امامت، به مطلبی با عنوان : «اهمیت شناخت امام علیه السلام» پرداخته است.

و در گفتار آخر با عنوان رفتار امت با دردانه خلقت به مطالبی همچون «مصایب حضرت زهرا علیها السلام از زبان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم»، «صحابه و آزار حضرت زهرا علیها السلام» و «حضرت زهرا علیها السلام در صحرای محشر» پرداخته است.

چاپ اول و دوم کتاب دردانه خلقت، رفتار امت به همت مؤسسه علامه مجدد وحید بهبهانی و با قلم آیت الله سید محمد یثربی در سال 1389 با شمارگان5000 نسخه در 116صفحه و با قیمت 1500 تومان وارد بازار نشر شده است./913/ن602/ع


ارسال نظرات