۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۹۰۳۴۶
مدیر مدرسه علمیه قبای تهران:

کار پژوهشی لازمه نهادینه کردن فرهنگ حجاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه قبای تهران در جمع بانوان مبلغ تبریز گفت: آشنایی با شبهات القاء شده از سوی دشمنان و یافتن پاسخ های منطقی و مبتنی بر آموزه های دینی رسالت امروز مبلغان حوزه دین است.
خواهران طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش حجاب و عفاف امروز با حضور جمعی از مبلغان دینی، طلاب حوزه علمیه صادقیه تبریز، دبیران پرورشی و فعالان حوزه حجاب و عفاف در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد.

حوریه خدایی، مدیر مدرسه علمیه قبای تهران در این همایش با تاکید بر نقش روشنگرانه طلاب در تبیین فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران باید در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و تهدیدات عقیدتی دشمنان اسلام باشند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی و پژوهشی برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب ضروری است، گفت: آشنایی با شبهات القاء شده از سوی دشمنان و یافتن پاسخ های منطقی و مبتنی بر آموزه های دینی رسالت امروز مبلغان حوزه دین است.

خانم خدایی، کار پژوهشی را پشتوانه ای محکم برای فرهنگ سازی دانست و گفت: فرهنگ عفاف و حجاب مورد افراط و تفریط قرار گرفته، برخی با اعمال تفریط در این موضوع و استدلال های سطحی، حجاب را امری شخصی تلقی کرده و بعد اجتماعی آن را نادیده می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در پاسخ به این عده باید گفت؛ این موضوع با احکام اسلام و عقل و منطق سازگار نیست و هرگز نمی توان تاثیر مستقیم حجاب و عفاف در جامعه را نادیده گرفت.

مدیر مدرسه علمیه قبای تهران ادامه داد: افراط در این بحث و الزام جوانان به رفتارهایی خارج از محدوده سفارش شده در اسلام نیز تاثیرات مثبتی در پی ندارد، حجاب با حضور زن در اجتماع هیچ منافاتی ندارد.

وی معرفی الگوهای ماندگار اسلام از جمله حضرت زهرا(س) را وطیفه طلاب و مبلغان دانست و گفت: مبلغان دینی باید اطلاعات خود را به روز کرده و با جوانان به زبان خود آنها سخن بگویند./935/پ202/ص
ارسال نظرات