۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۹۰۴۲۳

نوسازی و بازگشایی 14 کتابخانه در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از بازگشایی 14 باب کتابخانه عمومی نوسازی شده در نقاط مختلف این استان خبر داد.
فضيلت پور، مدير کل اداره کتابخانه هاي عمومي استان خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، عبدالرحیم فضیلت پور، مدیر کل این اداره، در نشست خبری این اداره، از بازگشایی 14 باب کتابخانه عمومی نوسازی شده در نقاط مختلف استان در هفته کتاب خبرداد و اظهار داشت: این تعداد کتابخانه با صرف 17میلیارد ریال اعتبار در شهرهای آبادان،اهواز،اندیمشک،دزفول و ایذه نوسازی شده اند.

وی افزود: با نوسازی این فضاهای کتابخانه ای امکان استفاده از آنها به روزانه 12ساعت افزایش یافته در حالی که پیش ازاین گاه روزانه به زحمت 3تا 4ساعت بهره وری داشتند؛ دوباب کتابخانه جدید دیگر در شهرهای آبادان و بهبهان نیز که با صرف شش میلیارد و 700میلیون ریال اعتبار ساخته شده اند به بهره برداری می رسند.

وی در ادامه سخنان خود، بهره برداری از فاز دوم کتابخانه مرکزی اهواز را ازدیگر برنامه های هفته کتاب عنوان و خاطر نشان کرد: دراین فاز بخش مرجع و پژوهشی ـ امانت کتاب و منابع چند رسانه ای، طرح کتاب من و غیره به بهره برداری می رسند.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی خوزستان همچنین از برگزاری جشن کتاب در 24شهرستان و 142کتابخانه عمومی در سراسر استان خبر داد و گفت: دراین جشنها از خادمان حوزه کتاب در عرصه های مختلف تقدیر می شود.

وی تجلیل از خادمین حوزه کتاب و کتابخوانی در سه سطح استان،شهرستان وکتابخانه،خیرین فعال در بحث اهدای کتاب و اعلام سه فراخوان اهدای کتاب به کتابخانه ای عمومی،راه اندازی بخش خوزستان شناسی در کتابخانه مرکزی استان و جمع آوی منابع فرهنگ مکتوب وتصویری استان،وآثار مولفان خوزستانی و آثارسایر مولفان درارتباط با خوزستان را از دیگر برنامه های هفته کتاب عنوان کرد.

فضیلت‌پور گفت: هفته کتاب و کتابخوانی در خوزستان از فردا 23 آبان ماه آغاز می‌شود که روز اول آن با عنوان کتاب، قرآن، عترت، پدیدآورندگان و خادمان نشر و با شعار وحدت نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین روز دوم با عنوان کتاب، خانواده، کودک، دانش‌آموز و مدرسه و با شعار دوستی با کتاب و اهدای کتاب، روز سوم با عنوان کتاب ایران در جهان و توسعه‌ی نشر در بین الملل با شعار مولف ایرانی، انتشار جهانی، روز چهارم با عنوان کتاب، حوزه، دانشگاه، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری با شعار بصیرت و مقابله با جنگ نرم، روز پنجم با عنوان کتاب، کتابدار، کتابخوان، گنجینه ادبیات و شعر با شعار کتاب برای همه، همه برای کتاب نامگذاری شده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: کتاب، مسجد، بسیج و فرهنگ پایداری نیز عنوان روز ششم این هفته است که با شعار ظهور برگ‌ها و کتاب انتظار نامگذاری شده است، روز ششم نیز با عنوان کتاب، شهر توسعه، صنعت و کشاورزی با شعار کتاب در سبد خانوار و روز آخر با عنوان کتاب، رسانه، ورزش، تربیت و عفاف و با شعار کتاب، رسانه پیام‌آور نشاط نامگذاری شده است.

فضیلت پور با اشاره به رشد خوزستان در 20شاخص حوزه کتاب وکتابخوانی از سال 86تا 89 کرد و گفت: مهمترین عامل در تغییر شاخصهای این حوزه فرهنگی تغییر نگاه مدیران است.

وی اضافه کرد: در این مدت رتبه استان در شاخص تعداد کتابخانه های عمومی از رتبه 5به دوم کشوری ارتقا یافته وبا 40 درصد افزایش در شاخص تعداد کتابخانه‌های عمومی، از 89 باب کتابخانه در سال 86 به 124 باب کتابخانه رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: همچنین در شاخص طرح «کتاب من» که از سال 86توسط رئیس جمهور تصویب شد، خوزستان در سال 88، 6 هزار و 200 جلد کتاب و از ابتدای سال 89 تاکنون 14 هزار و 400 جلد کتاب درخواست داده که در این بخش شاهد رشد 132 درصدی هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بهعنوان سال همت مضاعف کار مضاعف گفت: براین اساس در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در 22شاخص به طور میانگین 98درصد رشد عملکرد داشته ایم./945/د103/س
ارسال نظرات