۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۹۰۵۶۹
قائم مقام بنیاد غدیر گیلان:

علوم اجتماعی و انسانی نیازمند پیام غدیر هستند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد غدیر استان گیلان با تاکید بر لزوم تداوم تبلیغ پیام غدیر در جوامع مختلف دنیا، گفت: علوم اجتماعی و انسانی امروز به پیام غدیر نیاز دارد.
غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، عبدالله بابایی پور، قائم مقام بنیاد غدیر استان گیلان، امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت دهه ولایت در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شده بود، واقعه غدیر را رویدادی جریان دار در همه اعصار خواند و گفت: فلسفه بعثت انبیای الهی تلاش برای اتفاق افتادن واقعه غدیر است.

وی مردم گیلان را از پیشگامان قبول تشیع در ایران برشمرد و افزود: پذیرش تشیع از ویژگی های خاص مردم این منطقه است.

بابایی پور با بیان این که نمایندگان اکثر پیامبران در روز 18 ذی الحجه معرفی شدند، اضافه کرد: حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) در روز 18 ذی الحجه به پیامبری مبعوث شدند و حضرت ابراهیم(ع) روز 18 ذی الحجه از آتش نجات یافت.

وی با تاکید بر لزوم تداوم تبلیغ پیام غدیر در جوامع مختلف دنیا، یادآور شد: علوم اجتماعی و انسانی امروز به پیام غدیر نیاز دارد.

قائم مقام بنیاد غدیر استان گیلان در ادامه به آیاتی از سوره مائده اشاره کرده و گفت: کلمه بلغ یک بار در قرآن برای ایفاد معنای در بیان امامت و کامل کردن دین آمده است.

بابایی پور به تأسیس بنیاد غدیر در دهه فجر سال 81 در گیلان اشاره و اظهار کرد: این بنیاد در 37 سازمان و 19 کشور از جمله آلمان، نروژ، فرانسه و نمایندگی دارد.

قائم مقام بنیاد غدیر گیلان، دهه ولایت را زمان مناسبی برای فاصله گرفتن از گرامیداشت مناسبتی ولایت و امامت دانست و گفت: بنیاد غدیر گیلان در دهه ولایت امسال جشنواره مطبوعات علوی را برگزار می کند.

وی بیان داشت: در این جشنواره آثار خبرنگاران گیلان که مطالبی مربوط به ولایت و امامت و مناسبت های این هفته در گیلان را منتشر کنند، ارزیابی و به بهترین ها جوایزی اهدا خواهد شد.

بابایی پور درباره برنامه های بنیاد غدیر در دهه ولایت امسال در گیلان، اعلام کرد: تکریم شهدای سادات، جانبازان سید و اجرای سفرنامه غدیر در صدا سیما، مسابقه رادیویی و تلویزیونی و مسابقه حفظ خطبه غدیر و ارسال پیامک در دهه ولایت به مشترکان از جمله این برنامه ها است.

وی از افتتاح سایت بین المللی غدیر گیلان در دهه ولایت خبر داد و گفت: برگزاری مراسم عقد اخوت در مدارس و مساجد، زنگ غدیر در همه مدارس و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه این بنیاد در دهه ولایت است.

قائم مقام بنیاد غدیر استان گیلان به برنامه های گذشته بنیاد غدیر در گیلان اشاره کرد: بنیاد غدیر گیلان در سال 81 اولین دوره آموزشی تربیت مبلغ غدیر در گیلان با شرکت 120 نفر از افراد را برگزار کرده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات