۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۹۰۶۰۵
خطیب جمعه قطیف:

بی اعتنایی به عدالت سبب شکاف و نزاع میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف بی اعتنایی جوامع اسلامی به عدالت و حقوق شهروندی را عامل شکاف و نزاع میان مسلمانان توصیف کرد.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان طی سخنانی که در جمع کثیری از شیعیان این شهر ایراد نمود از عدم توجه به عدالت در جوامع اسلامی انتقاد کرد و گفت: عدم توجه به عدالت و پیشرفت متعادل که همه قشرها در آن احساس کرامت و شهروندی و حق مداری داشته باشند زمینه های شکاف و نزاع و درگیری را بوجود می آورد.

وی افزود: مسلمانان برای مقابله با ملتهای پیشرفته باید از هوشیاری کافی برخوردار باشند ولی مسلمانان هم اکنون در حال نزاع و درگیری بوده و تنها شاهد اتحاد و همکاری کشورهای غربی هستند.

حجت الاسلام صفار حج را فرصت مناسبی جهت وحدت خواند و تصریح کرد: امتی که از دینی پیروی می کنند که همگان را به وحدت دعوت می نماید و آموزه ها و عبادات آن نیز دارای این مفهوم عظیم است باید همدل و یکپارچه باشند و همانند موسم حج یکدل شوند لیکن واقعیتها چیز دیگری را نشان می دهد و اوضاع بسیار از مسلمانان خوشایند نیست.

خطیب جمعه قطیف از کمبود دموکراسی در برخی کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: عدم توافق گروههای سیاسی، گسترش درگیرها میان سازمانهای اداری و خیریه و همچنین مشکلات ریشه ای در فعالیتهای دینی سبب شده است تا دموکراسی و آزادی در برخی کشورهای اسلامی از بین برود و درگیری میان قشرهای مختلف دینی در زمینه های مختلف گسترش یابد.

وی مسلمانان را به وحدت دعوت کرد و گفت: هوشیاری و آگاهی، تنظیم روابط و همچنین دغدغه های مشترک سبب می شود تا امت از اوضاع کنونی خارج شود و اگر مسلمانان، مصالح مشترک و حقوق یکدیگر اعتراف را بپذیرند همه این امور از بین می رود و شاهد امتی یکپارچه خواهیم بود./980/

ارسال نظرات