۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۹۰۷۹۹
خطیب جمعه کوفه:

امر به معروف و نهی از منکر تلاش برای آزادی بندگان از بند شیطان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه امر به معروف و نهی از منکر را تلاش برای آزادی بندگان از بند شیطان توصیف کرد و خواستار گسترش فرهنگ این واجب الاهی شد.
خطيب جمعه کوفه سيد ضيا شوکي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ضیاء شوکی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه این شهر که ظهر امروز، در مسجد کوفه برگزار شد امر به معروف و نهی از منکر را امر به آزادی توصیف کرد و گفت: بسیاری از افراد امر به معروف و نهی از منکر را دخالت در اعمال شخصی دیگران و در حقیقت تجاوز به آزادی ها می دانند در حالی که این واجب دینی اوج آزادی است، زیرا اسلام می خواهد تا بندگان از گناه و شهوات آزاد باشند و در بند شیطان گرفتار نشوند.

وی افزود: مومنان باید در برابر شیطان و نفس خود قدرتمند باشند و اجازه ندهند تا در بند شهوات قرار گیرند و در مقابل نیز باید به سایر مردم کمک کنند تا آنان اسیر شیطان نشوند و این امر تنها با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

حجت الاسلام شوکی از حضور جوانان در اماکن نامناسب به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: بسیاری از جوانان وقت خود را در جاهایی می گذرانند که چیزی جز ترانه یا قمار در آن دیده نمی شود و این امور آنان را از یاد خداوند متعال دور می سازد و دچار انواع بیماریهای روحی و روانی می شوند.

خطیب جمعه کوفه تصریح کرد: برخی از قهوه خانه به جایگاه لهو و لعب تبدیل شده اند و از آنان می خواهم تا با این کارها شکم خانواده های خود را از مال حرام پر نکنند.

وی مردم را به گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد و گفت: مردم باید در امر به معروف و نهی از منکر جدی و کوشا باشند و در این راستا با اخلاق و رفتار خوش و حسنه با سایرین برخورد کنند تا دیگران این راهنمایی و ارشاد را با دل و جان بپذیرند./980/
ارسال نظرات