۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۹۰۸۱۶
امام جمعه باغملک خوزستان:

مظلومیت‌زدایی از فرهنگ غدیر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغملک خوزستان، احیای شعائر الهی را در گرو مظلومیت‌زدایی واقعه غدیر دانست.
عيد سعيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد، امام جمعه باغملک خوزستان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر این که «ما امانت الهی را بر آسمان‌ها، زمین‌ و کوه‌ها عرضه کردیم ولی از برداشتن آن سرباز زدند و از آن هراسناک شدند؛ ولی انسان این امانت را به عهده گرفت» اظهار داشت: این امانت عظیم همان ولایت حقه‌ امیرالمؤمنین علی(ع) بر روی زمین و فرزندان ایشان است.

امام جمعه باغملک خوزستان، در ادامه سخنانش با تأکید بر دفاع از حریم ولایت، تصریح کرد: برای دفاع از حق و حقیقت علی(ع) و ولایت ولی خدا، نباید کوتاهی کرد؛ از این رو وظیفه شیعیان در این راستا بسیار سنگین است.

این استاد حوزه علمیه، احیای شعائر الهی را در گرو مظلومیت زدایی واقعه غدیر دانست و خاطر نشان کرد: باید مسأله غدیر را به مانند عاشورا جهانی کرد تا همگان از ابعاد و پیام راستین آن آگاهی یابند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با بیان این که باید بیش از این‌ها برای تبیین و تشریح واقعه غدیر خم کار کرد، ادامه داد: اگر کارهایی را که برای واقعه‌ عاشورا کرده‌ایم، برای غدیر انجام می‌دادیم، امروز باید شمار شیعیان در جهان بیشتر می‌شد در حالی که نیمی از مسلمانان حتی نام غدیر را نیز نشنیده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر این که تفاوت روز عید سعید غدیر خم با دیگر روزهای سال باید ملموس و محسوس باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید نسبت به همگانی‌کردن این عید بزرگ برنامه‌ریزی و اقدام شود و در راستای برگزاری باشکوه آن تمام همت و تلاش خود را به کار بندیم./945/پ202/س
ارسال نظرات