۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۱۳۰۴
مدیر حوزه علمیه بجنورد:

دوران حاکمیت امیرمؤمنان درخشنده‌ترین فصل در تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، گفت: امام علی(ع) به ‌سبب فداکاری‌ها و جانبازی‌هایش در راه حق، چهره‌ای بی‌نظیر بوده و دوران حاکمیت آن بزرگوار جزء در‌خشنده‌ترین سال‌های حکومت اسلامی است.
حجت الاسلام علي اصغر ايزدي، مدير حوزه علميه امام صادق بجنورد
حجت الاسلام علی اصغر ایزدی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد گفت: حکومت حقیقی از آن ‌خدا است و ‌وجود پیامبر(ص) و همچنین ‌امیر مؤمنان(ع) نماد حاکمیت الهی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان این‌که ابلاغ ولایت در غدیر رسالت نبی اکرم‌(ص) و دستور الهی بوده است، افزود: خداوند به‌وسیله وحی به پیامبر‌(ص) اعلام فرمود که اگر آنچه را که از طرف پروردگارت به سوی تو نازل شده است‌، به مردم ابلاغ نکنی‌، رسالت خدا را ابلاغ نکردی‌. زیرا حادثه غدیر تضمین کننده اصل دین است‌.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بجنورد با بیان این‌که پیامبر(ص) بحث ولایت را با توحید و نبوت آغاز کرده است، تصریح کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام‌(ص) از سوی خدا مأمور بود که ولایت را با توحید و نبوت بیان فرموده و امامت حضرت علی(ع) را بر امور دین و دنیای مسلمانان و جانشینی پس از خود اعلام کنند.

حجت الاسلام ایزدی‌ گفت: حضرت علی بن ‌ابی‌طالب(ع) نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورده و این پیشگام بودن در پذیرفتن اسلام ارزشی است که قرآن مجید روی آن تکیه کرده و صریحاً اعلام کرده کسانی که در گرایش به اسلام پیشگام بوده‌اند در پیشگاه خدا ارزش والائی دارند.

وی تأکید کرد: امام علی(ع) به ‌سبب فداکاری‌ها و جانبازی‌هایش در راه حق، چهره‌ای بی‌نظیر بوده و دوران حاکمیت آن بزرگوار جزء در‌خشنده‌ترین سال‌های حکومت اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) افزود: شخصیت امیرمؤمنان حضرت علی (ع)‌ به گونه‌ای است که در تمام ارزش‌ها و خوبی‌ها برای اقشار گوناگون الگو بوده و هرکسی که در هر پیشه‌ای است آن حضرت را مقتدای خود دانسته و در پیروی و تبعیت از آن بزرگوار به خود می‌بالد./966/ت302/س
ارسال نظرات