۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۱۵۴۰
خطیب جمعه کوفه:

نماز جمعه شهید صدر تحول معنوی بزرگی در مردم ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه با اشاره به فرارسیدن سالگرد برگزاری نماز جمعه توسط آیت الله شهید محمد صادق صدر تاکید کرد که این نماز جمعه تحول معنوی عظیمی را در مردم ایجاد نمود.
مسجد کوفه
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالهادی محمداوی خطیب جمعه کوفه در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد غدیر را از مسائل تاریخی توصیف کرد و گفت: غدیر از مسائل مهم و سرنوشت سازی است که ولایت و امامت امیرمومنان علی(ع) را ثابت می کند و احادیث مختلف شیعه و سنی که از صحابه نقل شده است این موضوع را بیش از پیش روشن و آشکار می سازد.

وی افزود: برنامه ریزی خداوند متعال برای بشریت با حکمت و درایت صورت گرفته است و نمی توان باور داشت که خداوند مساله رهبری امت را به حال خود رها کرده باشد و هیچ انسان عاقلی نمی تواند این امر را باور کند.

حجت الاسلام محمداوی با اشاره به سالگرد برگزاری نماز جمعه توسط شهید صدر(ره) تصریح کرد: نماز جمعه آیت الله شهید محمد صادق صدر(ره) در مسجد کوفه پلی برای همکاری میان حوزه علمیه و مراجع با مردم بود و تحول معنوی عظیمی را میان مردم ایجاد کرد.

خطیب جمعه کوفه اظهار داشت: شهید صدر مسجد کوفه را که پایگاه سخنرانیهای امیرالمومنین علی(ع) بود را به عنوان مرکز نماز جمعه انتخاب کرد تا ادامه دهنده راه امام علی(ع) باشد و با پوشیدن کفن ثابت کرد که شهادت را به عنوان برترین نوع مرگ انتخاب کرده است./980/ج
ارسال نظرات