۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۹۱۷۶۰
همزمان با سراسر کشور؛

سومین جشنواره علامه‌حلی در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سومین جشنواره علامه‌حلی در موضوعات پ‍ژوهشی و در دو بخش متفاوت در حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان برگزار می‌شود.
خواهران طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سومین جشنواره علامه‌حلی همزمان با جشنواره سراسری در کشور با موضوعات پ‍ژوهشی و در دو بخش متفاوت در حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در بخش اول، موضوعات ادبیات عرب،‌ تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت برای پایه‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده است؛ در بخش دوم که ویژه طلاب پایه چهارم تا هفتم برگزار می‌شود،‌ منطق،‌ کلام،‌ ادبیات عرب،‌ تاریخ اسلام،‌ اخلاق و تربیت،‌ علوم حدیث و رجال،‌ فقه و اصول فقه از موضوعات این جشنواره عنوان شده‌اند. 

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا بیستم آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ به آثار برگزیده نیز لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

برگزاری کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه علمیه خواهران بهبهان

خانم صدیقه طیبی، مدیر حوزه علمیه خواهران طوبی شهرستان بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره آموزشی و کارگاه های مهارت های زندگی در این مدرسه خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، توجه به نقش و جایگاه خانواده در اسلام و اهمیت مهارت‌های زندگی در خانواده و مدرسه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران طوبی بهبهان در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: این دوره آموزشی ویژه متأهلین برگزار می‌شود؛ کلاس‌های این دوره نیز هر هفته روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه با تدریس استاد و مؤسس مدرسه شریفه مدرس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی از سوم آبان‌ماه با موضوع حقوق همسر در خانواده آغاز شده است. تاکنون در جلسات برگزار شده، درباره موضوعاتی همچون جایگاه مرد در خانواده،‌ نقش زن مقابل همسرش، اخلاق زن و حفظ کانون خانواده و ... بحث شده است./945/پ202/ص

ارسال نظرات