۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۹۲۲۹۰
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

شورایی برای مدیریت تحول در حوزه تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، با تبیین شاخصه ها و ویژگی های تحول اصیل در حوزه های علمیه، خواستار شکل گیری شورایی برای مدیریت و برنامه ریزی تحول شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن معلمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن معلمی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، پیش از ظهر شنبه در نخستین نشست مشترک جامعه مدرسین و استادان سطح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، به بیان دیدگاه های خود در موضوع مدیریت تحول در حوزه با محوریت بیانات مقام معظم رهبری پرداخت.

وی در ابتدای این بحث با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، بیاناتی از ایشان در خصوص تحول در حوزه بیان کرد و با اشاره به ویژگی ها و شاخصه‌های تحول در حوزه، حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب با حفظ اصالت های کارآمد را در تعریف تحول مهم ارزیابی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان اینکه مقدار تحول به میزان اقتضائات نظام و تمدن اسلامی بستگی دارد تاکید کرد: برای مدیریت تحول در حوزه نیز باید شورایی متشکل از متخصصان و اندیشمندان حوزوی تشکیل شود تا به لحاظ محتوایی، شکلی و روشی برای تحول برنامه ریزی کنند. جمع آوری ایده‌های تحول گرایانه مراجع، اساتید و بدنه و عموم حوزه نیز می تواند در دستور کار این شورا باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نقطه مرکزی تحول باید اجتهاد باشد، تصریح کرد: بخش های آموزش، پژوهش، تبلیغ، جذب و گزینش طلاب، حفظ و حمایت نخبگان و امور اقتصادی و معیشیتی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در آن تحول ایجاد شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در درس خارج حوزه می خواهیم مجتهد پرورش دهیم و این مساله با اجتماعات و درس های شلوغ میسر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بیان داشت: باید افراد نخبه و مستعد شناسایی شوند و به گروه های چند نفره کوچک تقسیم شوند و اساتید به صورت تخصصی با آنها کار کنند، ما این روش را انجام داده و تجربه کرده ایم که بسیار موفق نیز بوده است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات