۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۹۲۴۶۵
معاون آموزش حوزه های علمیه:

نخبگان و اندیشمندان حوزوی در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نقش برجسته ای دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه، با اشاره به برگزاری نخستین نشست راهبردی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور مقام معظم رهبری، نقش نخبگان و فضلای حوزه را در تدوین این سند، مهم ارزیابی کرد و از آنان خواست در این راستا تلاش و برنامه ریزی کنند.
حجت الاسلام علي عباسي، معاون آموزش حوزه علميه قم حجت الاسلام علي عباسي معاون آموزش حوزه هاي علميه
حجت الاسلام علی عباسی معاون آموزش حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نخستین نشست راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور حضرت آیت الله خامنه ای ابراز داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار صمیمی که شماری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور نیز حضور داشتند، مطالب و دیدگاه های بسیار خوبی را ایراد فرمودند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از یک سال گذشته موضوعاتی را با عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه کردند که بسیار مهم بود، در سالیان اخیر نیز برخی از مفاهیم کلان و راهبردی همچون جنبش نرم افزاری، تولید علم، مهندسی فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور از سوی رهبر انقلاب مطرح شد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: به نظر می رسید یک مفهوم کلانی لازم است که همه اجزا را در برگیرد و در خود جای دهد و مقام معظم رهبری به عنوان یک سند بالادستی مفهوم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کردند.

وی با اشاره به ضرورت تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برای حرکت کشور به سمت افق های بلند تصریح کرد: ضرورت تدوین این سند و راهبرد از آنجا احساس می شد که امروز انقلاب اسلامی با گذشته بیش از سه دهه از پیروزی آن در جایگاه ممتازی قرار گرفته است.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی با وجود خصومت دشمنان و سنگ اندازی های استکبار جهانی، از مشکلات و گردنه های بسیاری عبور کرده است.

وی بیان داشت: نظام اسلامی ایران هم اینک در جایگاهی ایستاده است که می تواند به دنبال تحقق تمدن نمونه اسلامی در دنیا باشد و قادر است نمونه پیشرفته ای از نظام اسلامی را در دنیای امروز ارائه کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه تاکید کرد: هرچند از ابتدای انقلاب اسلامی این آرمان مطرح بوده؛ اما امروز زمینه اجرا و تحقق این مهم بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

وی بیان داشت: پیشرفت های علمی، اقتصادی و اقتدار منطقه ای و بین المللی نظام اسلامی زمینه ای را فراهم کرده است تا الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شود.

حجت الاسلام عباسی  گفت: بر همین اساس مقام معظم رهبری این موضوع را مطرح و دفتر ایشان از نخبگان حوزوی و دانشگاهی کشور دعوت کرد و نخستین نشست راهبردی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت چند روز قبل در حضور حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد.

وی که به عنوان یکی از نخبگان حوزوی در این نشست راهبردی حضور داشت در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه ها، لوازم و معیارهای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نقش نخبگان حوزوی در تدوین این سند راهبردی پرداخت.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: همانگونه که از نام این سند پیدا است، بایستی محتوا، اهداف و ارزش های الگوی پیشرفت کشور برگرفته از متون دینی و اسلامی باشد.

 وی ادامه داد: افزون بر این مهم، باید شرایط تاریخی و جغرافیایی ایران به ویژه پدیده انقلاب اسلامی در قالب سند راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پشرفت لحاظ شود.

حجت الاسلام عباسی نقش نخبگان و اندیشمندان حوزوی در تدوین این سند را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: به منظور در نظر گرفتن محتوای دینی و تعریف مفاهیم کلیدی و اهداف، نیاز است که فضلا و اندیشمندان حوزوی نیز در این مساله ورود پیدا کنند و در کنار سایر فرهیختگان و اندیشمندان کشور در یک چارچوب کلان و راهبردی برای تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در دهه چهارم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری شده است، تلاش و برنامه ریزی کنند. /924/ت301/ص
ارسال نظرات