۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۹۲۶۱۲
خطیب جمعه قفول بحرین:

امام حسین‌ معیار حق و باطل و نماد مبارزه با فساد است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین با اشاره به تلاش برخی از گروه‌ها برای مقابله با فرهنگ عزاداری گفت:‌ سخن گفتن از لشکر امام حسین(ع) به معنای طایفه‌گری و مذهب‌گرایی نیست؛ بلکه نشان‌دهنده تقابل حق و باطل است و همه کسانی که طرفدار عدالت، اصلاح و مبارزه با فساد هستند در جبهه‌ اباعبدالله(ع) قرار دارند.
علامه غريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله غریفی، خطیب جمعه قفول بحرین، در سخنانی که در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد امام صادق(ع) ایراد کرد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم الحرام گفت: آنچه در عاشورا رخ داد حادثه ای عظیمی بود که گریه آسمان‌ها و زمین را به همراه داشت و عرش را به دلیل به شهادت رساندن حسین(ع)، فرزندان و یارانش به لرزه درآورد.

وی افزود: سپاهیان کفر به خوبی می‌دانستند که قرار است با سبط رسول اکرم(ص) بجنگند و در ظهر عاشورا بر این امر اعتراف کردند؛ اما با کشتن همه حتی شیرخواران، سوزاندن خیمه ها و به اسیری بردن زنان و کودکان، بزرگ‌ترین جنایت تاریخ را رقم زدند و ما برای این جنایت اشک می‌ریزیم و ناله سر می‌دهیم.

علامه غریفی تصریح کرد: این ابراز عاطفه برای امام حسین(ع) ارزش بسیار زیادی دارد و سبب جاودانه شدن عاشورا شده است؛ ولی برخی در‌صدد خشک کردن اشک عاشورایی هستند و از ما می خواهند تا از حزن عاشورا بکاهیم اما این امر غیرممکن است و ما به این احساسات خود ادامه می دهیم و همواره پیرو و عاشق امام حسین(ع) و نهضت ایشان خواهیم ماند.

خطیب جمعه قفول بحرین امام حسین(ع) را معیار حق و باطل توصیف کرد و اظهار داشت: سخن گفتن از لشکر امام حسین(ع) به معنای طایفه‌گری و مذهب‌گرایی نیست؛ بلکه نشان‌دهنده تقابل حق و باطل است و همه کسانی که طرفدار عدالت، اصلاح و مبارزه با فساد هستند در جبهه و سپاه اباعبدالله(ع) قرار دارند.

وی تأکید کرد: عشق به امام حسین(ع) پیروی از خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص)، اسلام و قرآن است و کسی که ادعای پیروی به اباعبدالله(ع) را دارد ولی در خدا و پیامبر و اسلام و قرآن ذوب نشده است، دروغگو به شمار می‌آید./980/

ارسال نظرات