۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۹۲۸۴۷
عاشورا؛ نبرد فتنه و بصیرت (28)؛

آیت الله حیدری: فتنه 88 نمونه بارزی از فتنه اموی بود/ بصیرت رهبری و مردم موجب شکست توطئه های دشمنان شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز فتنه سبز 88 را نمونه بارزی از فتنه اموی دانست و اظهار داشت: این فتنه که از سوی دولتمردان آمریکا سازماندهی شده بود در حقیقت همان فتنه بنی امیه است که امروز در لباس استحاله فرهنگی درآمده است.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز


آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حرکت بصیرت افزای امام حسین(ع) به سوی کربلا که برای مقابله با جنایتکاران بنی امیه بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای این که بتواند از دین خدا و سنت رسوی الله صیانت کند، با حرکت بصیرانه خود وارد نینوا شد و آن حماسه‌های جاوید را آفرید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که تاریخ، تکرار حوادث گوناگون است، اذعان داشت: وقایع و حوادث در طول دوران های مختلف با شکل و ظاهری جدید تکرار می شود و فتنه سال 88 با شکل و ظاهری جدید برگرفته از همان فتنه بنی امیه از سوی آمریکای جنایتکار سازماندهی شده بود.

امام جمعه موقت اهواز، انقلاب اسلامی ایران را بر گرفته از نهضت حسینی دانست و تصریح کرد: این انقلاب که به رهبری امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری اداره می‌شود، در حقیقت همان انقلاب عاشورایی است که در اوج تاریکی و ظلمت تشکیل شد و توانست نظام ایران را از طاغوت به یاقوت گهر بار اسلام تبدیل کند.

آیت الله حیدری در ادامه سخنان خود با بیان این که فتنه سبز نمونه بارزی از فتنه های دوران اباعبدالله حسین(ع) است، اظهار داشت: فتنه سبز در حقیقت همان فتنه بنی امیه است که امروزه در لباس استحاله فرهنگی درآمده است و قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با اشاره به شکست سران فتنه از سوی ملت غیور ایران گفت: مستکبران و مزدوران جنایتکار جهانی در محاسبات خود غافل از بصیرت و آگاهی مردم و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری هستند و همین دلیل موجب شکست آنان در توطئه هایشان شد.

وی بهترین پاد زهر را برای مقابله با فتنه های دشمنان، بصیرت، روشنگری، وحدت و استقامت دانست و تصریح کرد: پایان یافتن فتنه 88، به معنای پایان یافتن دسیسه های جهان‌خواران نیست و آنان بار دیگر در تلاش هستند تا از فتنه های عمیق‌تر و پیچیده‌تر به میدان مبارزه جنگ نرم بیایند و به نظام و رهبر انقلاب ضربه وارد کنند؛ از این رو باید همه ملت بار دیگر خود را آماده کنند تا در مبارزه آینده، فریب دسیسه‌های آنان را نخورند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: روحانیان و کارشناسان عرصه های دینی باید روح اصیل قیام عاشورا را با مصداق های نوین امروزی تطبیق داده و با استفاده از شیوه های نوین تبلیغی آن را به مردم و جامعه منتقل کنند.

آیت الله حیدری در پایان به شاخصه های عاشورایی بودن اشاره کرد و گفت: ولایت مداری، داشتن بصیرت و استقامت در عرصه های گوناگون، فریفته نشدن به دنیا و دوری از گروه‌گرایی از شاخصه های عاشورایی بودن در این برهه از زمان است./945/ت302/ع

ارسال نظرات