۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۲۸۶۶
مدیر حوزه علمیه بناب:

تبیین و ترویج رفتار عاشورایی از سوی مبلغان دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنابی با تأکید بر این که عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) بدون شناخت و معرفت‌ قرآنی بی‌ثمر است، افزود: امروز طلاب و روحانیون باید در منبرهای خود بیش از مسائل دیگر نسبت به قرآن و تفسیر آن اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، روز گذشته در نشست معرفتی طلاب این مرکز علوم اسلامی اظهار داشت: مخالفت امام حسین‌(ع) با شخص خاص نبود، بلکه دشمنی آن حضرت با یک خط فکری بود که ظلم و انحراف را ترویج می داد.

وی با تاکید بر حفظ شان و حرمت عزاداری های ماه محرم گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام، احیای ارزش‌های الهی و اجرای عدالت در جامعه بود، نباید به جای تبیین فلسفه نهضت حسینی به حاشیه ها پرداخت.

حجت‌الاسلام عبدالمجید باقری بنابی در ادامه به تشریح رسالت طلاب در شرایط کنونی جامعه اسلامی پرداخت و گفت: طلاب باید نسبت به حفظ اخلاق و زی‌‌طلبگی نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان این‌که ترویج اخلاق اسلامی ضرورت امروز جوامع است، گفت: طلاب و مبلغان دینی نه تنها در کلام باید با رفتار و اخلاق اسلامی در عمل نسبت به ترویج مبانی ارزشمند دینی اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه با تاکید بر توجه ویژه طلاب نسبت به معارف قرآنی گفت: قرآن باید در متن حوزه‌های علمیه فراگیر شود و طلاب اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشند چرا که طلبه منهای قرآن معنا ندارد.

وی با بیان این‌که عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) بدون شناخت و معرفت نسبت به آیات قرآنی بی‌ثمر خواهد بود، افزود: امروز طلاب و روحانیون باید در منبرهای خود بیش از مسائل دیگر نسبت به قرآن و تفسیر آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب یکی از موفق‌ترین حوزه‌های علمیه در حال حاضر بیش از چهارصد نفر از برادران و دویست نفر از خواهران در دو مدرسه به صورت مجزا در آن مشغول به تحصیل هستند.

حوزه علمیه خواهران این شهر نیز در سال 1376 به صورت رسمی در مرکز شهر و در زمینی به وسعت 650 متر مربع و 1500 متر زیربنا در چهار طبقه تأسیس شده و حوزه علمیه برادران در زمینی به مساحت 10 هکتار و 18000 متر مربع زیربنا در سه طبقه و دارای 240 حجره، 36 مَدرس، مسجد، کتابخانه، مجتمع اداری و 30 واحد مسکونی جهت اساتید و کلیه امکانات رفاهی و خدماتی بعنوان یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمی در کشور مشغول به فعالیت‌های علمی و آموزشی است./935/پ203/س
ارسال نظرات