۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۹۲۹۸۵
آیت الله طبرسی:

جریان فتنه در مقابل بصیرت دینی ملت ایران شکست خورد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جریان فتنه سال گذشته در مقابل بصیرت دینی ملت ایران شکست خورد، افزود: تدابیر آگاهانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی عامل اصلی دفع فتنه های سال گذشته کشور بود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع کارکنان و فرماندهان سپاه کربلا استان در ساری، ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر دانست و گفت: امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای حفظ دین و ارزش های اسلامی قیام کردند.

وی با بیان این که حماسه عاشورا تا ابد زنده و پویا خواهند ماند، افزود: در طول تاریخ نهضت های بسیاری قیام کردند، اما ماندگار نشدند این در حالی است که قیام عاشورا به دلیل اهداف بلندش همچنان در میان امت اسلامی زنده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امام حسین(ع) برای اصلاح امت و احیاء دین اسلام در برابر دشمنان قیام کرد، بیان داشت: امروز نیز برای دفاع از ارزش های اسلامی، الگوی ما باید قیام عاشورا و نهضت حسینی باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نور امام حسین(ع) دنیا را روش کرده است، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شده است و امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حقیقت اسلام در زلال خون های پاک عاشوراییان متجلی شده است، ادامه داد: امروز سپاه مولود فرهنگ محرم و عاشورا است و فرهنگ پاسداری در قیام نینوایی متولد و در تداوم حرکت های عاشورایی شکوفا شد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به نقش وعاظ و خطبا در تبیین صحیح پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه به گونه تأثیر گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره گیری مناسب از آن شود.

وی، انقلاب اسلامی را برگفته از قیام عاشورا دانست و با بیان این که نظام اسلامی نیز همانند فرهنگ عاشورا دشمنان زیادی دارد، ادامه داد: امروز برای حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی باید فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به فتنه سال گذشته در کشور دانست و با بیان این که حب جاه طلبی و خودخواهی عامل پدید آمدن فتنه ها بود، اضافه کرد: متأسفانه برخی ها در فتنه های سال گذشته به دلیل بی بصیرتی دچار انحراف شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که برخی خواص نیز در جریان فتنه سال گذشته دچار لغزش شدند، گفت: لغزش های خواص در فتنه سال گذشته سوابق نیک آنها را نیز از بین برد.

وی با تأکید براین که نباید حق را با اشخاص تشخیص داد، گفت: ملاک تشخیص حق و باطل همان معیارهایی است که دین مبین اسلام تعیین کرده است.
 
امام جمعه ساری با بیان این که جریان فتنه سال گذشته در مقابل بصیرت دینی ملت ایران شکست خورد، افزود: تدابیر آگاهانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی عامل اصلی دفع فتنه های سال گذشته کشور بود./950/پ202/الف
ارسال نظرات