۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۳۰۰۳
جانشین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان:

امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین رکن عزاداری حسینی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: امام حسین(ع) نجات جامعه سرشار از سکوت و معصیت را در امر به معروف و نهی از منکر دید.
هيأت هاي مذهبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حسین تبریزی، جانشین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان امروز در مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در رشت، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) رهایی و نجات جامعه ای که سکوت، آلودگی، گناه و معصیت همه آن را فراگرفته بود را در امر به معروف و نهی از منکر دید.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را نشانه تعهد، دلسوزی و احساس مسؤولیت و عشق و علاقه به جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با اجرای این تعهدات تا قیام قیامت، اساس ظلم را محکوم و حق را در جامعه نمایان کرد.

جانشین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود موجب دلگرمی نیکوکاران، حفظ حقوق مظلومان و محکومیت ظالمان در جهان شده است.

وی با استناد به آیات قرآن و احادیث اذعان داشت: وظیفه اصلی انبیا و ائمه اطهار(ع) امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده و به روز شدن این وظیفه، شکوفایی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام تبریزی، توجیهات نابجای عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه محکوم کرد و بیان داشت: امام حسین(ع) ثابت کرد که چنین توجیهاتی در راه اصلاح جامعه اهمیتی ندارد.

جانشین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان در پایان به اولویت های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: سعی کنیم سوگواری هایمان توأم با اولویت های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد./950/پ202/الف

ارسال نظرات