۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۹۳۲۰۹
به دلیل فشارهای امنیتی؛

شیعیان مصر عزاداری های خود را در خفا انجام می دهند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مصر به دلیل فشارهای امنیتی شدید از برگزاری مراسم عزای حسینی محروم هستند.
امام حسين ع
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان مصر به دلیل فشارهای شدید امنیتی و جو خفقان علیه خود، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را به صورت مخفیانه برگزار می کنند.

پایگاه اینترنتی التوافق عربستان در این زمینه گزارش داد: شیعیان مصر همانند سالهای گذشته از برگزاری مراسم عزاداری حسینی محروم هستند و تنها در چند منزل از شیعیان عراقی الاصل این مراسم به صورت مخفیانه برگزار می شود و در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت انفرادی و به گونه ای که توجه نیروهای امنیتی و مقامات این کشور به آنان جلب نشود در مقام امام حسین(ع) در قاهره حضور می یابند.

دکتر راسم النفیس اندیشمند شیعه مصر در این باره می گوید: شعایر خداوند متعال تنها نماز و روزه نیستند بلکه عاشورا یکی از این شعایر است که شیعیان به دلیل خفقان و پیگردهای امنیتی از انجام دادن یکی از شعایر با فضیلت محروم هستند در حالی که مراسم عاشورا در ایران و عراق با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود.

محمد الدرینی رئیس مجلس اعلای آل البیت مصر نیز همه روزها را عاشورا خواند و تصریح کرد: ظلم و فساد و خونریزی و تجاوز به حقوق بشر در حالی با سکوت مطلق قوای محلی و بین المللی به بهانه حفاظت از امنیت و صلح رخ می دهد که می توانستند از این قدرت علیه باندهای صهیونیسم که به کشتار کودکان و زنان و کهنسالان ادامه می دهد استفاده کرد ولی این قدرت حتی در برابر جنایت غزه که باید عاملان و حامیان آن را به سزای عملش رساند سکوت اختیار کرده است.

وی افزود: حادثه بزرگ عاشورا که فرزند دخت رسول اکرم اسلام(ص) جان خود را در آن فدا نمود ما را بر تلاش برای مطالبه حقوق و عدم سکوت در برابر ظالمان و کسانی که خون کودکان و زنان و کهنسالان ما را در غزه مباح ساخت استوار می سازد و این استواری با حسین و ایمان و فداکاریش محقق شده است. /ج
ارسال نظرات