۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۳۲۲۵
استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت عصاره وجودی حضرت عباس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، با بیان این که باید معیار محبان معصومین(ع) بصیرت باشد نه چشم و ابرو و بازوی آن بزرگواران گفت: عصاره وجودی حضرت عباس بصیرت است.
حجت الاسلام خانبلوکي، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام خانبلوکی از اساتید حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع شرکت کنندگان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان، با اشاره به آیات و روایات به تبیین مفهوم بصیرت پرداخت و اظهار داشت: در قرآن کریم مکرر با واژه بصیرت و جمع آن بصائر برخورد می کنیم؛ از این رو در آیات قرآن دقت بی مثالی به مسأله بصیرت و بینش و آگاهی به عمق دین خدا شده است.

حجت الاسلام خانبلوکی گفت: اساساً خداوند به همه موجودات چشم عطا کرده است ولی آن عبرتی که بعد از دیدن یک واقعه و حادثه می بیند بصیرت است و اگر بصیرت نباشد انسان با دیگر موجودات هیچ تفاوتی ندارد.
 
این استاد حوزه علمیه قم، با بیان این که شب تاسوعا شب بصیرت است، افزود: زندگی عاقلانه همراه با عبرت گرفتن از روزگار به انسان بصیرت می دهد.

وی، با بیان این که باید معیار محبان معصومین(ع) بصیرت باشد نه چشم و ابرو و بازوی آن بزرگواران، گفت: عصاره وجودی حضرت عباس بصیرت است.

حجت الاسلام خانبلوکی تأکید داشت: اگر انسان می خواهد در دین خدا بصیر شود راهش علم و فقه است.

وی، با طرح این سؤال که انسان چگونه می تواند پاسدار دین خدا باشد، خاطرنشان کرد: کسی می تواند در موقع خطر و آمیخته شدن حق و باطل، راه را خوب پیدا کند که معیارها را خوب بشناسد و در دین فهیم شده باشد.

این مبلغ، با اشاره به اینکه، تمام معیارها به بصیرت است، تصریح کرد: حب دنیا باعث می شود که بصیرت پیدا نشود و گوش ها حرف حق را نشنوند./940/پ202/س
ارسال نظرات