۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۹۳۲۶۷
امام جمعه قم:

مسببان، عاملان و تأیید کنندگان حرمت‌شکنی عاشورای 88 در پیشگاه ملت ایران جایگاهی ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به هتاکی عده ای از فتنه گران و آشوبگران در عاشورای سال گذشته‌ تأکید کرد: همه کسانی که این وقایع تلخ را بوجود آوردند و افرادی که این اقدامات را تایید و به آن رضایت دادند، در پیشگاه ملت غیور و انقلابی ایران جایگاهی ندارند.
1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم در خطبه های نماز جمعه این هفته، که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به روز یازدهم محرم، سالروز حرکت اسرای کاروان کربلا به سمت کوفه، از نقش اسرای کشور در دوران دفاع مقدس به نیکی یاد و تاکید کرد: آزادگان ما در طول دوران اسارت با پایمردی خود دشمن را به زانو درآوردند و پیروزی ما در جنگ تحمیلی به برکت این پایمردی ها و اسقامت ها بود.

وی تصریح کرد: ما باید این سرفرزان عزیز را بیشتر گرامی بداریم و امروز به عنوان امنای انقلاب در مسؤولیت ها بیشتر از وجود آنها استفاده کنیم زیرا این عزیزان بیشتر می توانند پاسدار واقعی انقلاب باشند.

نیروهای امنیتی تا ریشه کن کردن عناصر وابسته به بیگانه از پای ننشینند

خطیب جمعه قم در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی در شهر چابهار در تاسوعای حسینی، شهادت شماری از هموطنانمان در این حادثه را تسلیت گفت و ابراز داشت: این گونه اقدامات و جنایات تروریستی کار صهیونیست ها، آمریکا و انگلیش است که نمی خواهند در منطقه امنیت وجود داشته باشد و زمینه های توسعه و پیشرفت استان فراهم نشود.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: در میان شهدا و مجروحان این جنایت، هم از شیعیان وجود دارد و هم از برادران اهل تسنن و این مساله نشان می دهد که مساله شیعه و سنی نیست.

وی بیان داشت: فرهنگ حسینی آن چنان پرجاذبه است که هم شیعه و هم اهل تسنن در مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت می کنند.

امام جمعه قم تاکید کرد: ما از نیروهای امنیتی که در این مدت کوتاه نیز تلاش های شان قابل تحسین بوده است، می خواهیم تا ریشه کن کردن عناصر وابسته به استکبار و دشمن از پای ننشینند.

وی تصریح کرد: از مردم منطقه نیز می خواهیم هوشیاری و هوشمندی خود را حفظ کنند و در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان آگاه و بصیر باشند، زیرا اینها با دین، خدا و اسلام بیگانه هستند و مساله شیعه و سنی نیز برایشان مطرح نیست.

حوزه و دانشگاه باید وحدت حقیقی و استراتژیک داشته باشند

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح، (روز وحدت حوزه و دانشگاه)، یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشت و گفت: امیدواریم همه ما با توجه به روش و منش شهید مفتح رهرو خوبی برای ایشان باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو رکن کلیدی تامین کننده سعادت در کشور و جامعه هستند، وحدت این دو نهاد مهم را ضروری دانست و ابراز داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری درباره وحدت این دو نهاد مهم تاکیدات بسیار مهمی را ایراد کرده اند و باید حوزه و دانشگاه وحدت حقیقی و استراتژیک داشته باشند و به منزله دو بال مهم برای وحدت کشور تلاش و حرکت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: دشمنان در گذشته برای اختلاف افکنی و ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه سرمایه گذاری و تلاش های بیشماری را انجام داده بودند، اما به برکت نظام اسلامی همه توطئه های آنان خنثی شد.

وی ابراز داشت: امروز حوزه و دانشگاه هم مرکز علم، هم مرکز دین و هم مرکز سیاست هستند و همچنان که حوزویان از غرب زدگان متنفر و بیزار هستند، دانشگاهیان نیز این گونه هستند.

آیت الله حسینی بوشهری، در ادامه با قدردانی از حضور پرشور آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امسال مجالس عزاداری امام حسین در دهه اول محرم هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی نمونه بود و مردم به خوبی ارادت و عشق خود را به اهل بیت(ع) و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: از سخنرانان، ذاکران و مداحان که با سخنان و مداحی و ابراز عواطف خود حال و هوایی ویژه به مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) بخشیدند، تشکر می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران تا زمانی که به نهضت عاشورا و امام حسین(ع) متصل است، شکست ناپذیر خواهد بود، اضافه کرد: ما باید قدر عاشورا را بدانیم و به ابعاد مختلف آن و اهداف قیام امام حسین(ع) توجه کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری، همچنین با اشاره به حرمت شکنی عاشورای حسینی در سال گذشته از سوی عده ای از آشوب گران و هتاکان، بیان داشت: در سال گذشته عده ای با حرمت شکنی و هتاکی، به امام حسین(ع) و مراسم عزاداری آن امام بزرگوار جسارت کردند و فضای غبار آلود فتنه برای مردم شفاف شد و معلوم گردید که آنها اهداف خطرناکی را در سر می پرورانند.

وی تاکید کرد: در هر صحنه ای که دشمنان بخواهند حرکتی بکنند، ملت ایران جواب و عکس العمل مناسبی در مقابله با آنها نشان خواهند داد و ملت غیور و انقلابی ایران این مساله را در نهم دی و 22 بهمن سال گذشته به خوبی نشان دادند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: ما امروز اعلام می کنیم همه کسانی که این حوادث را بوجود آوردند، افرادی که تایید کردند و افرادی که به این اقدامات رضایت دادند و تا امروز هم بر تایید خود اصرار می ورزند، بدانند که در پیشگاه ملت ایران جایگاهی نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول نماز جمعه نیز با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) و ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان، به تبیین واقعه عاشورا، فلسفه قیام امام حسین(ع) و بررسی نقش امام سجاد و حضرت زینب(س) در زنده نگه داشتن عاشورا و انتقال پیام این حادثه مهم به جامعه پرداخت. /924/پ201/س
ارسال نظرات